Złoty środek – pomiędzy Golfem a Touranem
Golf jest dla Ciebie zbyt klasyczny, a Touran za duży? Mamy rozwiązanie: wybierz Golfa Sportsvana!

Golf Sportsvan

Niektórzy twierdzą, że nie ma za dużych samochodów. Inni z kolei wolą mniejsze, zgrabniejsze auta, np. klasyczne hatchbacki. My proponujemy połączenie obu światów: przestronną, rodzinną kabinę i duży bagażnik, zamknięte w nadwoziu o dynamicznej linii i kompaktowych rozmiarach. Poznaj Volkswagena Golfa Sportsvana. To mobilny katalog potrzeb każdej rodziny, która szuka szykownego i praktycznego środka transportu.

 Ten samochód łamie stereotypy, które podpowiadają, że pakowny, pojemny i przestronny samochód musi wyglądać jak mały autobus. Nie, Golf Sportsvan z pewnością tak nie wygląda! To elegancki, szykowny pojazd o – nie zawahamy się tego napisać – sportowo dynamicznej sylwetce. Podczas jazdy próbnej możesz się przekonać, że siła wizualnego wyrazu ma swoją kontynuację w mocnych silnikach, precyzji prowadzenia i pewności, że zawsze bezpiecznie dojedziesz do celu.

Golf Sportsvan otwiera Ci drzwi do legendarnych technologii, stworzonych przez markę Volkswagen. Turbodoładowanych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa TSI, turbodiesli z wtryskiem Common Rail znanych jako TDI. Automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG, aktywnego zawieszenia DCC z regulowanymi amortyzatorami. Na pokładzie znajdzie się także BlueMotion Technology.

A wszystko to opakowane w dystyngowanym nadwoziu z eleganckimi akcentami, zdradzającymi, że masz do czynienia z niebanalnym produktem. Popatrz choćby na reflektory wykonane w technice LED. To nadwozie kryje jedną z najpraktyczniejszych i najpojemniejszych kabin w klasie rodzinnych vanów. 

Duże drzwi ułatwiają zajmowanie miejsc, a odpowiednia wysokość siedzisk foteli dodatkowo pomaga wsiadać do Golfa Sportsvana bez potrzeby „wskakiwania” na zbyt wysoki fotel lub „wstawania” z fotela umieszczonego nisko na podłodze. Ogromny bagażnik można jeszcze powiększyć i to nie tylko dzięki składanej kanapie, lecz także dzięki możliwości jej przesuwania. Zadbano też o – pozorne – drobiazgi, umieszczając np. lusterka na blaszanych panelach drzwi, co pozwoliło zwolnić miejsce na dodatkowe trójkątne okno boczne.

Ten samochód to wyjątkowe połączenie klasyki z nowatorstwem i wartościami rdzennymi dla marki. Poznaj teraz najważniejsze cechy Golfa Sportsvana, a aby przekonać się, jak niezwykłe jest to auto, przyjdź na jazdę próbną do naszego salonu Volkswagena.

Cechy i funkcje

Stylistyka

Stylistyka przodu

Stylistyka przodu

Emanuje pewnością siebie. Tak, jak Ty

Volkswagen Golf Sportsvan dobrze zna swoje atuty. I jego prezencja świetnie je odzwierciedla. Długa, muskularna maska, daleko do przodu wysunięta szyba, zdecydowanie wyprofilowane elementy zderzaka – wszystko to mówi „Jestem Volkswagenem”. Jeżeli przyjrzysz się zderzakowi Golfa Sportsvana dokładniej, to zauważysz, że jego twórcy wkomponowali miniaturowe spoilery, które nie tylko kierują powietrzem, lecz także uwagą obserwatora. Zobaczysz dominujący centralny wlot powietrza i światła przeciwmgielne. Logo marki, wieńczące lakierowaną i chromowaną osłonę chłodnicy. Od razu go poznasz.

Przednie reflektory

Przednie reflektory

Dla Twojego bezpieczeństwa

Kiedy tylko spojrzysz na przód Volkswagena Golfa Sportsvana od razu zorientujesz się, że jego „oczy” oddają charakter samochodu już przy pierwszym spojrzeniu. Jednak Volkswagen słynie z tego, że potrafi wykreować dystyngowany, rozpoznawalny styl, przy zachowaniu rdzennej funkcjonalności każdego z podzespołów.
Tak też jest w przypadku ksenonowych reflektorów, które pod względem skuteczności oświetlenia drogi zdecydowanie wygrywają z lampami halogenowymi. Dysponując barwą świateł bliższej barwie światła dziennego, możesz liczyć na redukcję zmęczenia przy jednoczesnym poszerzeniu i wydłużeniu pola widzenia. Dodatkowo lampy ksenonowe zużywają niewiele energii oraz charakteryzują się wysoką trwałością.
Jeżeli jesteś koneserem nowoczesnego oświetlenia, możesz zamówić biksenonowe reflektory (czyli ksenonowe światła mijania i drogowe) z funkcją halogenowych światełdo jazdy dziennej oraz statycznym doświetlaniem zakrętów. Ale to nie wszystko. W pakiecie znajdziesz także dynamiczną kontrolę zasięgu świateł, który to system potrafi dopasować kształt plamy świetlnej do aktualnych warunków pogodowych. Reflektory mogą być także zaopatrzone w spryskiwacze, pozwalające na mycie szkieł bez konieczności postoju i manualnego mycia kloszy.
Kolejną opcją są biksenonowe reflektory uzupełnione światłami do jazdy dziennej, wykonanymi w technologii LED. To właśnie te lampy najbardziej wyróżnią Twojego Volkswagena Golfa Sportsvana z tłumu innych samochodów, a przy okazji podwyższą rezerwę bezpieczeństwa. Dlaczego? Dlatego, że odpowiednio dobrane diody LED (o wysokiej temperaturze barwowej) są natychmiast zauważalne ze względu na jaskrawość emitowanego światła.
Coraz bardziej Ci się to podoba? To zdecyduj się jeszcze na opcję dynamicznego doświetlania zakrętów. Wtedy główne reflektory samochodu będą skręcały w lewo lub w prawo strumień światła adekwatnie do skrętu kierownicy. Nie będzie już tak, że Ty skręcasz, a snop światła z reflektorów dalej świeci prosto, czyli w tym przypadku poza zakręt. Będziesz w stanie zajrzeć „w głąb” zakrętu.
Aby pozwolić przednim reflektorom Volkswagena Golfa Sportsvana wykonać swoją pracę w najlepszy możliwy sposób, dokup także Dynamic Light Assist – czyli system sterowania światłami drogowymi. Wiesz, że można jeździć w nocy ze światłami drogowymi włączonymi non stop i nie oślepiać przy tym jadących z przeciwka. Chociaż… Nie do końca – Twój nowy Golf Sportsvan z systemem Dynamic Light Assist automatycznie obniży wysokość świecenia reflektorów tak, aby nikogo nie oślepić, kiedy tylko kamera rozpozna nadjeżdżający samochód.

Koła

Koła

Stylowe w każdym calu

Mało kto zdaje sobie sprawę, jak ogromną pracę wykonuje opona współczesnego samochodu osobowego. Dlaczego tak podkreślamy, że „współczesnego”? Dlatego, że rezerwy możliwości układu jezdnego Volkswagena Golfa Sportsvana leżą o kilka klas wyżej, niż jego protoplasty, twórcy klasy kompaktowej z ubiegłego wieku – Golfa I. Przy tak wysokiej dynamice jazdy, jaką zapewnia współczesne auto, opona musi być w stanie poradzić sobie ze znacznymi obciążeniami, a przy tym nadal amortyzować niedoskonałości jezdni. Oczywiście jest ona także podstawą motoryzacji, bo zapewnia trakcję – przyczepność do jezdni.
Dlatego tak kluczowy element samochodu zasługuje na odpowiedni splendor i wyróżnienie, a to zapewnią mu piękne, aluminiowe felgi z regału Volkswagena. 17-calowe obręcze Dijon, 15-calowe Lyon, 18-calowe Durban i Marseille – każde z tych kół odzwierciedli inne cechy charakteru Twojego nowego Volkswagena Golfa Sportsvana. Spokój, moc, dynamikę, pewność. To mogą być cechy, których pożądasz. Albo takie, które sam posiadasz…

Jednoznaczny profil

Jednoznaczny profil

Twoja przestrzeń w jego wnętrzu

Linia nadwozia Volkswagena Golfa Sportsvana od razu przywołuje na myśl sportowego minivana. Wysokie nadwozie zapowiada znakomitą przestronność i wygodę. Przedłużona w tylnej części linia dachu zapewni odpowiednią ilość miejsca nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Duże drzwi podkreślają, że wygoda zajmowania miejsc stanowiła priorytet przy projektowaniu Golfa Sportsvana.
A jest on dłuższy, szerszy i wyższy od typowego Golfa we wersji hatchback. A przecież to właśnie ten Golf słynie ze swojej przestronności – to oznacza, że w Sportsvanie może być tylko lepiej. Przedni zwis nadwozia (czyli część „wystająca” poza przednie koła) został zredukowany na rzecz zwisy tylnego, co pozwoliło powiększyć pojemność bagażnika.
Volkswagen zadbał też o to, aby Golf Sportsvan przy całej swojej praktyczności i pakowności imponował dynamiką stylu. Jeżeli przyjrzysz się bokom nadwozia, to z pewnością zauważysz charakterystyczne dla tego modelu przetłoczenie, biegnące na wysokości klamek. Oddziela ono górną i dolną część nadwozia, przez co optycznie wydłuża karoserię. Również klamki zaprojektowano tak, aby nie tylko zapewniały niezawodny dostęp do wnętrza auta (również gdy otwieranie drzwi jest utrudnione, np. po kolizji), lecz także znakomicie komponowały się z nadwoziem.
Niektóre rozwiązania niosą za sobą niebagatelne zalety, choć na pierwszy rzut oka wydają się jedynie zabiegami czysto stylistycznymi. Przykładem mogą być lusterka, które zamontowano na bokach drzwi. Zwolniły one miejsce na dodatkową, trójkątną szybę w rogu obramowania drzwi przednich. Powiększa ona odczuwalnie pole widzenia, szczególnie na małych rondach i wszędzie tam, gdzie trzeba się mocno rozglądać na boki. W wersji wyposażeniowej Highline linię bocznych szyb wieńczy chromowana listwa, podkreślająca klasę Twojego nowego Volkswagena Golfa Sportsvana.

Stylistyka tyłu

Stylistyka tyłu

Szeroki i zdecydowany

Volkswageny znane są z doskonałej widoczności z miejsca kierowcy. Ma w tym swój udział czysty, purystyczny projekt nadwozia, w którym zarezerwowano znaczną powierzchnię na szyby boczne. To dlatego tylna szyba Volkswagena Golfa Sportsvana jest taka szeroka i poza tym, że zapewnia znakomitą widoczność do tyłu, to nadaje przyjemnej siły i pewności sylwetce auta.
W tym projekcie wszystko ma swój sens, wpisujący się w język stylistyczny samochodu. Spójrz na przetłoczenia tylnych błotników, komponujące charakter tyłu wraz z dwuczęściowymi tylnymi lampami. Tutaj wszystko jest przemyślane i łączy funkcję ze stylem: na przykład trajektoria opływu powietrza została tak opracowana, że owiewa ono nadwozie po obu stronach spoilera, okalając tylną szybę. Po to, aby zachować ją w czystości podczas jazdy oraz zminimalizować opory podczas szybkiej jazdy autostradowej.

Wnętrze

Bagażnik

Bagażnik

1500 litrów i 248 centymetrów

Co oznaczają te liczby? Pierwsza odpowiada maksymalnej pojemności bagażnika Volkswagena Golfa Sportsvana po złożeniu oparcia tylnej kanapy. Złożysz ją jednym ruchem, za pomocą jednego uchwytu w bagażniku. Druga liczba oznacza maksymalną długość przedmiotu, który przewieziesz Sportsvanem po złożeniu również oparcia przedniego fotela pasażera.
Imponujące, prawda? Ale mamy jeszcze lepsze wiadomości. Maksymalna pojemność bagażowa, którą podaliśmy była przybliżona, tak naprawdę wynosi ona aż 1585 litrów. Regulowana wysokość podłogi pozwoli w razie potrzeby uzyskać płaską powierzchnię przewozową. Sam bagażnik przy komplecie pasażerów na pokładzie ma pojemność aż 600 litrów. To naprawdę dużo.

Schowki

Schowki

Miejsce = porządek

Volkswagen zadbał o to, aby wszelkie przedmioty, które nim przewozisz, znalazły swoje miejsce w schowku lub kieszeni. I od razu przechodzi do konkretów. W podsufitce Golfa Sportsvana znajdziesz schowek, który – w zależności od wybranej wersji wyposażeniowej – może być też zamykany. Dokumenty, okulary, płyty i inne podręczne przedmioty, bez których nie możesz się obejść, znajdą tam swoje zasłużone miejsce. Kolejny schowek znajdziesz na desce rozdzielczej.
Ale to zaledwie uwertura możliwości przewozowych nowego Volkswagena Golfa Sportsvana. Z przodu zmieści się butelka o pojemności 1,5 l, a z tyłu o pół litra mniejsza. Do tego schowek przed fotelem pasażera może być chłodzony przez układ klimatyzacji podczas jazdy, aby zapewnić trwałość produktom żywnościowym, wymagających niskiej temperatury przechowywania. Jest on też podświetlany i zamykany na kluczyk.
We wszystkich drzwiach Volkswagena Golfa Sportsvana, które to drzwi są wyjątkowo duże, aby ułatwić zajmowanie miejsc, też znajdują się kieszenie. Od wersji wyposażeniowej Comfortline z tyłu oparć przednich foteli zamontowano składane stoliki i dodatkowe schowki. Pod przednimi fotelami czekają szuflady. Volkswagen dba o porządek – zawsze będziesz w nim znakomicie zorganizowany.

Konsola centralna

Konsola centralna

Praktyczna wartość dodana

O tym, że Volkswageny są praktyczne, nie trzeba nikogo przekonywać. Przyznają to nawet najzagorzalsi fani innych, konkurencyjnych marek. Ale to, że coś jest dobre, nie znaczy, że nie może oferować jeszcze więcej. Jeszcze więcej schowków! Dlatego na konsoli centralnej umieszczono praktyczny podłokietnik z regulacją wzdłużną i pionową. Do tego, za dźwignią zmiany biegów znajdziesz schowek na podręczne przedmioty, dostępne na przysłowiowe wyciągnięcie ręki. Butelki, pojemniki, smartfon – wszystko tam się zmieści. Możesz nawet zabezpieczyć je przed wypadaniem specjalnym paskiem, a pewnie utrzymywane w rozkładanych uchwytach napoje nie wyleją się w trakcie jazdy.

Tylna kanapa

Tylna kanapa

Elastyczna i wygodna

W wielu samochodach przesuwana tylna kanapa pozwala wybrać pomiędzy komfortem na tylnej kanapie, a dużą pojemnością bagażnika. W Volkswagenie Golfie Sportsvanie jest inaczej. On pozwala Ci wybrać między bardzo wysokim komfortem podróżowania z dużym bagażnikiem oraz wysokim komfortem podróżowania z bardzo dużym bagażnikiem. Trochę to skomplikowane, ale efekt jest jednoznaczny: niezależnie od tego, jak ustawisz kanapę, miejsca dla pasażerów i w bagażniku będzie pod dostatkiem.
A wiedz, że tylna kanapa Volkswagena Golfa Sportsvana daje się przesuwać do przodu lub do tyłu w zakresie aż18 cm w każdej sekcji. Zmieszczą się na niej nawet koszykarze. Ale to nie wszystko. Jeżeli zechcesz, możesz wypiąć kanapę z bagażnika lub zmienić kąt pochylenia oparcia. Jeżeli zdecydujesz sięna wersję wyposażenia Comfortline lub wyższą, to pomiędzy tylnymi skrajnymi fotelami znajdziesz praktyczny podłokietnik ze schowkiem.

Systemy wspomagające

Rozpoznawanie znaków drogowych

Rozpoznawanie znaków drogowych

Zdarzyło Ci się kiedyś przegapić ograniczenie prędkości?

Albo zakaz wyprzedzania? To może słono kosztować, albo doprowadzić do ryzykownej sytuacji, ale każdy czasem przegapi jakiś znak drogowy. Nie ma rady. A może jednak jest? Na przykład system rozpoznawania znaków drogowych, który inteligentnie wiążąc dane z kamery monitorującej drogę oraz systemu nawigacji poinformuje Cię o zasadach ruchu na konkretnej drodze, w czasie rzeczywistym. Dla Twojego bezpieczeństwa i… Bezpieczeństwa Twojego portfela.

Czujnik martwego pola

Czujnik martwego pola

Widzi tam, gdzie Twój wzrok nie sięga
Nawet najlepszy kierowca musi się liczyć z tym, że w lusterkach nie widać całej drogi obok i za pojazdem. A naprawdę dobry kierowca wie, że przed zmianą pasa z prawego na lewy trzeba się obejrzeć przez lewe ramię. Po to, aby zyskać pewność, iż obok naszego auta nie ma innego pojazdu, którego… Nie widać w lusterkach bocznych ani w wewnętrznym lusterku wstecznym.
Wtedy z pomocą przychodzi asystent martwego pola lusterek, w który możesz doposażyć swojego nowego Volkswagena Golfa Sportsvana. Jeżeli zasygnalizujesz zamiar zmiany pasa, a system wykryje tam obecność innego pojazdu, zostaniesz odpowiednio ostrzeżony sygnałem świetlnym, a w razie potrzeby także dźwiękowym.
Uzupełnieniem tego układu jest monitoring ruchu poprzecznego podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. Jest on szczególnie cenny, gdy wyjeżdżasz na ruchliwą jezdnię spomiędzy dwóch zasłaniających widok aut. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem byłoby wtedy np. poprosić Twojego pasażera, aby pilotował Twój wyjazd, rozglądając się spoza auta, czy coś nie nadjeżdża. Tak było kiedyś. Teraz Twój Volkswagen Golf Sportsvan sam się „rozejrzy” i potwierdzi, że droga jest wolna lub ostrzeże, gdy będzie inaczej.

System

System "Park Assist"

Inteligentny partner przy parkowaniu

Parkowanie nie należy do ulubionych czynności wielu kierowców. Jedni nie lubią w nieskończoność przymierzać się do miejsca parkingowych, które potem okazują się za ciasne. Innym sprawia problemy manewrowanie tyłem. Są też i tacy, którzy uważają, że w dwudziestym pierwszym wieku samochód powinien być na tyle inteligentny, aby zaparkować samoczynnie. Żadnego z nich Volkswagen Golf Sportsvan nie zawiedzie. Jeżeli dokupisz system Park Assist, a najlepiej skonfigurujesz go z automatyczną skrzynią biegów, to jedynym zadaniem, jakie Ci pozostanie, będzie dodawanie gazu i przyhamowanie. Twój Golf Sportsvan zaparkuje bowiem sam. Oceni wielkość luki parkingowej, przejmie kierownicę. I wszystko stanie się proste!

Aktywny tempomat

Aktywny tempomat

Nieoceniony partner na autostradzie

I nie tylko na autostradzie. Również w korkach! Jeżeli zaprogramujesz – a jest to bardzo proste – konkretną prędkość jazdy, to będzie to maksymalna prędkość, na jaką pozwoli aktywny tempomat. Jeżeli Twój Golf Sportsvan znajdzie się na zjeździe, automatycznie przyhamuje, aby prędkość nie wzrosła ponad zadaną wartość. To jednak banalnie prosta funkcja w porównaniu z automatycznym kalkulowaniem bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu. Odstęp ten, aby był bezpieczny, musi zmieniać się wraz z prędkością, bo przecież im szybciej jedziesz, tym dłuższa droga hamowania. Volkswagen Golf Sportsvan doskonale o tym wie i tak dostosowuje prędkość jazdy, aby zachować właśnie bezpieczny odstęp od auta jadącego z przodu. W razie potrzeby potrafi naprawdę mocno zahamować. Ale bez obaw – nie będziesz się na pewno czuł ubezwłasnowolniony. Wystarczy, że naciśniesz gaz lub hamulec, aby przejąć pełną kontrolę nad prędkością jazdy.

System obserwacji otoczenia „Front Assist”

System obserwacji otoczenia „Front Assist”

Zawsze czujny obserwator

Jesteśmy pewni, że skoro wybierasz tak bezpieczne auto, jak Volkswagen Golf Sportsvan, to starasz się być jak najlepszym kierowcą. Takim, który zawsze przewiduje rozwój sytuacji na drodze, aby być w stanie odpowiednio na nią zareagować. Tylko co zrobić, gdy zdarzy się coś naprawdę nieprzewidzianego? Albo zwyczajnie na moment się zagapisz, a ten moment okaże się decydujący? Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Dlatego specjaliści Volkswagena opracowali system, który stale – razem z Tobą – obserwuje drogę przed samochodem. W zależności od poziomu ryzyka, działa wielopoziomowo.
Najpierw pilnuje bezpiecznego odstępu i jeżeli go nie zachowasz, zostaniesz o tym poinformowany za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych. Jeżeli nie zareagujesz, Front Assist w Golfie Sportsvanie rozpocznie wytracanie prędkości i zasugeruje Ci, że należy zahamować. Jeśli i to z jakiegoś powodu zignorujesz, bo będziesz mieć np. gorszy dzień, Twój Volkswagen sam rozpocznie awaryjne, pełne hamowanie, aby nie dopuścić do kolizji. Golf Sportsvan z systemem Front Assist jest zawsze o krok do przodu przed tym, co ma nadejść.

Dynamic Light Assist

Dynamic Light Assist

Światła drogowe, które nie oślepiają?

Właśnie tak. Volkswagen znakomicie zdaje sobie sprawę z tego, jak pierwszorzędne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy ma dobre oświetlenie drogi przed pojazdem i zasięg jego świateł. Dlatego w nowym Golfie Sportsvanie możesz zamówić asystenta świateł drogowych, który automatycznie dostosuje ich zasięg tak, abyś Ty widział jak najwięcej, a inni kierowcy nie byli oślepiani.

Komfort

Skórzana tapicerka

Skórzana tapicerka

Wykończenie dla koneserów

Skórzana tapicerka Vienna to znakomita inwestycja. Odmieni ona wnętrze Twojego Volkswagena Golfa Sportsvana tak, że jeszcze bardziej zbliży Was do siebie. Kabina zyska intymny, przytulny, a jednocześnie nienagannie elegancki, charakter. Zyskasz też podgrzewane fotele o regulowanej wysokości i ustawianym w sam raz dla Twoich pleców odcinkiem lędźwiowym. W pakiecie ze skórzaną tapicerką znalazły się także schowki z tyłu oparć foteli oraz szuflady pod siedziskami przednich siedzeń.

Komfortowe wsiadanie

Komfortowe wsiadanie

Do Golfa się wchodzi, nie wsiada

Geniusz inżynierów Volkswagena możesz poczuć naprawdę na każdym kroku. Na przykład boczne drzwi Golfa Sportsvana nie blokują się w z góry zaprogramowanych położeniach, jak to ma miejsce w wielu samochodach, tylko tam, gdzie chcesz. Jak to działa? Otwierasz drzwi o dowolny kąt w zakresie ruchu drzwi i tam je zatrzymujesz – blokada aktywuje się automatycznie. I drzwi pozostaną w tym położeniu, zanim znowu nie chwycisz za ich klamkę. Mechanizm płynnej blokady drzwi to nie tylko komfort zajmowania miejsc i wysiadania z Golfa, to także mniej zarysowań na parkingu.
Za wygodę wsiadania do Sportsvana odpowiadają także siedziska foteli, umieszczone na optymalnej wysokości. Łatwiej też się wysiada z auta. Nie musisz gramolić się z „leżących” prawie na podłodze samochodu foteli, ani też zeskakiwać z wysoko usytuowanych „krzeseł”. Golf z podwyższonym nadwoziem – czyli Sportsvan – to naprawdę dobry pomysł. Dasz się skusić?

Kierownica

Kierownica

Chwyć ją w dłonie i prowadź

Kierownica to jeden z elementów Volkswagena Golfa Sportsvana, z którymi będziesz mieć stałą styczność podczas jazdy. To ona zapewni Ci kontakt z Twoim nowym samochodem. Dlatego zadbano o to, by była przyjemna w dotyku, obszyta skórą i inteligentnie wielofunkcyjna. Inteligentnie to znaczy tak, aby przyciski do sterowania radiem czy telefonem nie przeszkadzały Ci nawet podczas dynamicznej jazdy lub manewrowania na parkingu.
Po raz pierwszy w dziejach modelu, Volkswagen Golf Sportsvan ma na liście opcji podgrzewaną kierownicę. W lodowate zimowe dni jest to luksus nie do pogardzenia, a przecież nawet jeżeli masz ogrzewany garaż, to nie sposób wozić go za sobą wszędzie i rozstawiać, aby zawsze było ciepło w zaparkowanym aucie. Ogrzewana kierownica Twojego Golfa Sportsvana ukoi zmarznięte dłonie i pogłębi Twoją więź z samochodem.
Jeżeli zdecydujesz się na opcję automatycznej skrzyni biegów, to kierownicy mogą towarzyszyć wygodne manetki do manualnej zmiany biegów. Z pewnością będziesz z nich korzystać niezwykle rzadko, bo skrzynia DSG znakomicie zmienia biegi w trybie automatycznym, jednak jeżeli już tego zapragniesz, to nie będzie potrzeby odrywania dłoni od kierownicy.

Podgrzewana przednia szyba

Podgrzewana przednia szyba

Koniec ze skrobaniem szronu i lodu

Czy ktoś lubi skrobać szron i lód w mroźny, wietrzny dzień, z dużej przedniej szyby samochodu? Chyba nikt. A już na pewno nie szyba i lakier samochodu. Jeżeli tylko wybierzesz Volkswagena Golfa Sportsvana z opcjonalną podgrzewaną przednią szybą atermiczną, to problem szronu i lodu…
…zniknie za naciśnięciem przycisku. Elementy grzejne zatopione w szkle wykonano w taki sposób, że pozostają niewidoczne i nie przeszkadzają w prowadzeniu samochodu. Za to okazują się nieocenione, gdy trzeba odmrozić szyby. Koniec z czekaniem na pierwsze ciepło z układu wentylacji!
Dodatkowo, szyba wykonana została z materiału filtrującego podczerwony zakres promieniowania słonecznego. A jest to zakres odpowiedzialny za transmisję znacznych ilości ciepła, które zamiast nagrzewać w lecie kabinę, odbijane są od szyby Golfa Sportsvana.

Panoramiczny uchylany szklany dach

Panoramiczny uchylany szklany dach

Rozjaśnij wnętrze i popraw sobie nastrój

Nic tak nie poprawia nastroju, jak przyjemne, pobudzające światło słońca, które jednocześnie nie powoduje wzrostu temperatury w kabinie i nie grzeje zanadto w głowę. Ale zaraz… Czy te warunki nie pozostają ze sobą w sprzeczności? Owszem, ale nie w Volkswagenie Golfie Sportsvanie. Jego ogromny, panoramiczny szklany dach, można uchylać, rozsuwać, a także przykryć roletą za jednym naciśnięciem przycisku.
Przeszklony nie tylko dostarcza zapierających dech w piersiach pięknych widoków nieba, lecz także wpuszcza do kabiny dodatkowe światło, przyjemnie ją rozjaśniając. Jeżeli do tego zdecydujesz się na jasną tapicerkę, poczujesz się jak w gabinecie terapii światłem.
Dzięki dwóm szklanym panelom w dachu poczujesz się równie komfortowo w upalny letni dzień, jak i w zimowy – ale słoneczny – poranek. A tego nie potrafi żaden leżak turystyczny ani hamak, nawet ten najbardziej luksusowy. Twój Volkswagen Golf Sportsvan może pełnić funkcję mobilnej, klimatyzowanej werandy. Może to i dość groteskowa funkcja, ale niech będzie ona miłym uzupełnieniem na wskroś praktycznych cech Sportsvana, z których od lat słynie Volkswagen. Możesz być ich pewien i pozwolić sobie na kaprys, zamawiając panoramiczny szklany dach.

Technologia

TSI

TSI

Ciche i oszczędne

Volkswagen to pionier w dziedzinie downsizingu i bezpośredniego wtrysku paliwa. Silniki benzynowa Golfa Sportsvana z oznaczeniem TSI odznaczają się wzorową kulturą pracy, znakomitą elastycznością, a także niskim spalaniem. Nie daj się zwieść niewielkiej pojemności skokowej – supernowoczesny system turbodoładowania z chłodnicą typu powietrze-woda i oddzielnymi układami chłodzenia dla silnika i intercoolera wyczarowuje z silnika TSI niespodziewany potencjał. A dzięki nowatorskim rozwiązaniom, takim jak system odłączania cylindrów podczas pracy silnika z niewielkim obciążeniem, silniki benzynowe TSI w Volkswagenie Golfie Sportsvanie są także wyjątkowo ekonomiczne.

TDI

TDI

Legendarnie ekonomiczne…

…a do tego dynamiczne i dobrze wyciszone. Takie właśnie są współczesne silniki wysokoprężne, opracowane i produkowane przez Volkswagena, które znajdziesz pod maską swojego Golfa Sportsvana. Wysoki moment obrotowy daje tym jednostkom napędowym ogromną rezerwę mocy podczas jazdy z niską prędkością na wysokich biegach. Innymi słowy, stawiając na technologię TDI, nie będzie potrzeby częstego redukowania biegu, aby dynamicznie przyspieszyć. 2-3 tys. obrotów na minutę to przedział, w którym silniki TDI zapewniają potężny ciąg i nie ma potrzeby kręcenia ich do „czerwonego pola” obrotomierza. A to oznacza spokój i wzorową ekonomię jazdy.

Wybór profilu jazdy

Wybór profilu jazdy

Twój Sportsvan zawsze taki, jak Ty

Tak, jak zmienne bywają Twoje potrzeby i nastroje, tak Twój nowy Volkswagen Golf Sportsvan podąża za nimi i odpowiednio dostosowuje charakter samochodu do Twoich aktualnych upodobań. Opcjonalna funkcja wyboru profilu jazdy dostosuje auto do tego, do czego ma Ci służyć: od bardzo oszczędnej, do sportowej jazdy. Ustawienia wpływają na charakterystykę pedału gazu, automatycznej skrzyni biegów, zawieszenia, a nawet na układ kierowniczy. Co więcej, oprócz wybierania spośród predefiniowanych profili, możesz tworzyć swoje, które umożliwiają dodatkowo zapamiętywanie ustawień ogrzewania, klimatyzacji czy reflektorów.

BlueMotion Technology

BlueMotion Technology

Patent na oszczędzanie pieniędzy i środowiska naturalnego

Emblemat BlueMotion Technology, który znajdziesz na swoim Volkswagenie Golfie Sportsvanie, to nie jedynie pusty, modnie brzmiący slogan. To zobowiązanie. To obietnica, że Volkswagen uczynił i uczyni wszystko, co udostępnia współczesna technika motoryzacyjna, aby Golf Sportsvan palił jak najmniej, a przy tym emitował jak najmniejszą ilość szkodliwych składników w spalinach.
Aby zrealizować tak ambitne założenia, zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, konsekwentnie minimalizując opory toczenia (specjalne opony), opory powietrza (osłona chłodnicy), a także implementując oprogramowanie sterownika silnika i alternatora, sprzyjające odzyskiwaniu energii podczas hamowania.

System adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC

System adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC

Regulowane amortyzatory DCC

Zmieniające się warunki drogowe powinny skłonić nowoczesny samochód do przystosowania się do nich. I dokładnie tak będzie w przypadku Twojego nowego Volkswagena Golfa Sportsvana. Jego adaptacyjny układ regulacji zawieszenia DCC stale monitoruje warunki drogowe (np. bada profil nawierzchni, przyspieszenia boczne, kąt skrętu kierownicy, pracę pedału gazu i hamulca) i dostosowuje do nich twardość amortyzatorów.
Kiedy jedziesz po łagodnie pofałdowanej jezdni, amortyzatory „miękną”, aby zapewnić Tobie i Twoim pasażerom maksymalny komfort jazdy. Wystarczy jednak, że koła mocniej podskoczą na drobnych wybojach, albo wejdziesz w ciasny zakręt, aby amortyzatory w mgnieniu oka „stwardniały”. Wiesz, że siła tłumienia przy ściskaniu/odbijaniu amortyzatorów może być automatycznie regulowana indywidualnie dla każdego koła? I że możesz manualnie wymusić tryb jazdy sportowej? Przygotuj się na więcej!

Multimedia

Systemy radiowe

Systemy radiowe

Zawsze na dobrej fali

Volkswagen Golf Sportsvan daje CI duży wybór. Możesz zdecydować się na cztery lub osiem głośników. I wcale nie przesądzamy, co będzie dla Ciebie lepsze, bo każdy system ma charakterystyczne brzmienie, które może Ci odpowiadać. Możesz także wybrać pomiędzy mniejszym, a większym ekranem dotykowym, a także zdecydować się na złącze multimedialne, odtwarzacz płyt kompaktowych lub Bluetooth. Nie podążaj za innymi tylko dlatego, że coś im pasuje – wybierz własną drogę. Wybierz własne brzmienie Twojego Volkswagena Golfa Sportsvana.
W wersji wyposażeniowej Comfortline dostaniesz standardowo system radiowy Composition Touch. Ma on monochromatyczny (czarno-biały) ekran dotykowy o przekątnej 12,7 centymetra oraz cztery głośniki. Możesz także liczyć na czytnik kart SD oraz złącze AUX-IN, pozwalające podłączyć zewnętrzny odtwarzacz MP3 za pomocą kabla audio (wyjścia słuchawkowego).
Opcjonalny system multimedialny Composition Colour ma kolorowy ekran dotykowy, fabryczny odtwarzacz CD oraz tuner AM (model Composition Touch miał tuner FM), a liczbę głośników zwiększono do ośmiu. To oznacza, że na pokładzie znalazły się dodatkowo cztery głośniki wysokotonowe.
Najwyższym modelem systemu multimedialnego w Volkswagenie Golfie Sportsvanie jest Composition Media z ośmioma głośnikami i rozbudowanymi możliwościami łączności. Kolorowy ekran dotykowy ma przekątną 14,7 cm, a na pokładzie jest także terminal łączności bezprzewodowej Bluetooth.

Car-Net

Car-Net

Non stop online

Instrukcja? Wybierz Volkswagena Golfa Sportsvana z opcjonalnym systemem nawigacji Discover Pro oraz interfejs komórkowy Premium. I korzystaj z bycia online w każdej chwili! Korek na trasie? Będziesz o tym wiedzieć, jeżeli tylko taka informacja zostanie odnaleziona w internecie, a nawigacja przygotuje alternatywną trasę. Oglądaj zdjęcia satelitarne, zapierające dech w piersiach widoki z usługi Google Earth, a także panoramy ulic z Google Street View. Zapewnią Ci one znakomitą orientację w terenie. Będziesz w stanie także wyszukać w internecie wszelkie interesujące Cię punkty podróży. Tak, internet w podróży to dobry towarzysz. Ale tylko wtedy, gdy jego obsługa nie odwraca zanadto Twojej uwagi od prowadzenia samochodu. O to też zadbano w Volkswagenie.

Nawigacja

Nawigacja

Wiesz, dokąd zmierzasz

Golf Sportsvan nie wymaga studiowania mapy. Chcesz pojechać w nowe, nieznane miejsce? Wprowadź je do nawigacji, a komendy głosowe oraz wskazówki na ekranie same poprowadzą Cię do celu podróży.
Opcjonalny system nawigacji Discover Media bazuje na systemie radiowym Composition Media. Ma 14,7-centymetrowy wyświetlacz dotykowy, osiem głośników, tuner AM/FM, fabryczny odtwarzacz płyt CD, dwa czytniki kart SD, złącze AUX-IN oraz USB. Daje Ci także możliwość komunikacji z telefonem komórkowym za pośrednictwem protokołu Bluetooth. Ponadto przez pierwsze cztery lata eksploatacji Golfa Sportsvana masz zapewnione darmowe aktualizacje oprogramowania.
Najbardziej zaawansowany system nawigacji Discover Pro ma ekran dotykowy o przekątnej przekraczającej 20 centymetrów. Jeżeli dodamy do tego rozszerzoną obsługę głosową, nawigację z mapami 3D o wysokiej precyzji, duży dysk twardy, okaże się, że masz do czynienia z prawdziwym kombajnem multimedialnym. Ale ponieważ nosi on znaczek Volkswagena, to możesz być pewien – albo pewna – że obsługa będzie bezproblemowa i nieskomplikowana. Na pokładzie znajdzie się także usługa Comfort TElephony, pozwalająca na łatwiejsze wykonywanie połączeń telefonicznych bez użycia rąk.

Sterowanie głosowe

Sterowanie głosowe

Wystarczy właściwe słowo

Systemy radiowe Discover Media i Discover Pro rozpoznają Twój głos i natychmiast zabiorą się za realizację Twojego życzenia, gdy tylko je wypowiesz. Nie musisz już wprowadzać danych do nawigacji ręcznie. Wystarczy, że powiesz głośno nazwę ulicy albo nazwę miejsca, a trasa zostanie automatycznie przygotowana. A teraz najlepsze: jeżeli masz podłączony telefon komórkowy, to nie musisz przeszukiwać listy kontaktów. Po prostu wymień na głos nazwę konkretnego kontaktu, a Volkswagen Golf Sportsvan sam Cię z nim połączy.

System dźwiękowy

System dźwiękowy "DYNAUDIO Excite"

Nagłośnienie najwyższej próby

Dobry system nagłośnieniowy to jedno, a doskonały system nagłośnieniowy to drugie. Dobre nagłośnienie zapewnią Ci wszystkie fabryczne radia i systemy nawigacji do nowego Volkswagena Golfa Sportsvana. Jeżeli jednak wymagasz perfekcji, zaprojektowanej tak, aby pasowała do każdego centymetra sześciennego kabiny Twojego samochodu, postaw na system DYNAUDIO Excite.
Dynaudio to duński producent, dobrze znany koneserom odsłuchu najwyższej jakości. Jego głośniki umieszczono dokładnie tam, gdzie powinny się znaleźć, a o odpowiednie pole odsłuchowe zadba cyfrowy procesor dźwięku. Dopasuje on opóźnienia, z jakimi dźwięk emitowany jest z poszczególnych głośników. Dzięki temu będziesz mieć wrażenie przebywania w centrum dźwięku.

Bezpieczeństwo

Ochrona pasażerów

Ochrona pasażerów

Kiedy trzeba – nieoceniona

Teoretycznie nie kupuje się samochodu po to, żeby mieć kolizję. Ale kiedy już do niej dojdzie, warto mieć pewność, że uczyniono wszystko, co udostępnia współczesna technika, aby zminimalizować skutki zderzenia. Dlatego właśnie w Twoim Volkswagenie Golfie Sportsvanie zamontowano komplet poduszek powietrznych: czołowych, bocznych przednich i kurtynowych, a także airbag kolanowy kierowcy. W opcji znajdziesz także boczne airbagi tylne.
Pasy bezpieczeństwa wyposażono w inteligentny system sygnalizacji sytuacji, w której któryś z pasażerów nie zapnie pasa. Układ ten wykorzystuje czujniki obecności pasażerów w aucie, aby sprawdzić, czy pas na danym miejscu powinien być zapięty i odpowiednio sygnalizuje, gdy ktoś zapomni o pasie.

System wykrywania zmęczenia kierowcy

System wykrywania zmęczenia kierowcy

Nie pozwoli Ci zasnąć za kierownicą

Ten inteligentny układ stale monitoruje Twój styl jazdy. Sprawdza, jak szybko i jak mocno skręcasz kierownicę, jak dodajesz gazu. Kiedy w Twoim stylu jazdy pojawi się zmiana i będzie to zmiana w stronę nadmiernego uspokojenia, zostaniesz o tym ostrzeżony. Twój Volkswagen Golf Sportsvan poprosi Cię o zrobienie przerwy w jeździe, aby odpocząć. Z letargu wybudzą Cię też sygnały dźwiękowe, wysyłane przez tego cennego „stróża”.

Elektroniczny hamulec postojowy…

Elektroniczny hamulec postojowy…

…oraz funkcja Auto Hold

Aby było maksymalnie bezpiecznie, wypadałoby na każdym skrzyżowaniu zaciągać hamulec postojowy. Dlaczego? Dlatego, że zawsze możemy się zagapić i nie trzymać wciśniętego hamulca zasadniczego, auto może wtedy łatwo stoczyć się, uderzając w inny pojazd. Tylko kto będzie zaciągał „ręczny” na każdym postoju przed czerwonym światłem?
Zrobi to Twój nowy Vokswagen Golf Sportsvan po aktywowaniu funkcji Auto Hold. Dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu, auto pozostanie na miejscu, nawet jak puścisz prawą stopą hamulec zasadniczy. Hamulec elektryczny pozostanie aktywny aż do momentu wciśnięcia przez Ciebie pedału gazu. Układ zadziała także na wzniesieniu i zjeździe. To genialnie wygodne i bezpieczne rozwiązanie.

Hamulec wielokolizyjny

Hamulec wielokolizyjny

Prewencja przede wszystkim

Statystyki podpowiadają, że blisko jedna piąta wypadków drogowych z obrażeniami ciała kierowcy lub pasażerów ma miejsce na skutek zderzeń wtórnych – czyli takich, które następują po pierwszej kolizji auta. Dochodzi do zderzenia, a auto dalej się purusza i wpada pod inny nadjeżdżający samochód albo uderza np. w drzewo: takiemu scenariuszowi zapobiega hamulec wielokolizyjny. Po wykryciu kolizji aktywuje on automatycznie hamulce i łagodnie obniża prędkość auta, aby zapobiec kolejnym kolizjom.


System stabilizacji toru jazdy ESP…

System stabilizacji toru jazdy ESP…

…oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS+

System ESP to jedno z największych osiągnięć współczesnej motoryzacji. Bardzo, bardzo niewielu użytkowników zdaje sobie sprawę z tego, ilu niebezpiecznych sytuacji udało się uniknąć właśnie dzięki działaniu tego systemu. Jego dobrodziejstwo polega na tym, że potrafi wyprowadzić samochód z potencjalnie beznadziejnego poślizgu lub też niemal w ogóle temu poślizgowi zapobiec.
Rozbudowana sensoryka systemu ESP non stop analizuje sygnały z czujników prędkości każdego z kół samochodu, kąt i szybkość obrotu kierownicy, przyspieszenia (przeciążenia) poprzeczne i wzdłużne. Na podstawie zaawansowanych algorytmów matematycznych, oprogramowanie ocenia, czy Twój Volkswagen Golf Sportsvan porusza się zamierzonym torem jazdy.
Jeżeli zdarzy się tak, że przyczepność kół do jezdni okaże się niewystarczająca do bezpiecznego wykonania zamierzonego manewru bez poślizgu, układ ESP przyhamuje odpowiednie koło, aby ustawić samochód na jezdni w optymalny sposób. I nie ma co się łudzić, że dobry kierowca będzie lepszy od ESP. Nie ma takiej szansy – kiedy już dojdzie do zerwania przyczepności, ESP ma możliwość indywidualnego przyhamowania każdego z kół. Kierowca, wciskając hamulec, może natomiast regulować „zbiorczą” siłę hamowania. ESP zwycięża.
Jednak pierwsze systemy ESP na tle tego, co znajdziesz na pokładzie swojego nowego Volkswagena Golfa Sportsvana, wyglądają jak zabawki. Teraz wspiera Cię także elektroniczny rozdział siły hamowania, które odpowiednio dobierze wydajność hamulców przedniej i tylnej osi, a także lewej i prawej strony auta, odpowiednio do aktualnej dynamiki jazdy. Nawet hamowanie silnikiem podlega kontroli – jeżeli okaże się zbyt mocna dla dostępnej przyczepności kół, komputer automatycznie, niezauważalnie doda gazu, aby nie doszło do poślizgu kół napędzanych.
Układ ma nawet specjalne oprogramowanie, uwzględniające stabilizację toru jazdy przyczepy. Z kolei elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS+ potrafi przyhamować na łuku drogi to koło, w którym przy dynamicznym przyspieszaniu istnieje największe prawdopodobieństwo zerwania przyczepności. W ten sposób przyspieszanie i kierowanie autem na zakręcie jest pewne i stabilne, a przy okazji niwelowane są także częściowo dodatkowe siły na kierownicy, powstające po mocnym dodaniu gazu na niskich biegach.

Wskaźnik poziomu ciśnienia w oponach

Wskaźnik poziomu ciśnienia w oponach

Monitoruje i ostrzega

Zbyt niskie ciśnienie w jednym z kół w stosunku do pozostałych jest tym, co Twój nowy Volkswagen Golf Sportsvan potrafi wykryć automatycznie. Jak on to robi? Wykorzystuje do tego czujniki prędkości kół systemu ABS. Jeżeli jakieś koło zaczyna nagle obracać się szybciej niż pozostałe podczas jazdy na wprost, to znaczy, że najprawdopodobniej jest w nim mniej powietrza, co zmniejsza jego średnicę toczenia. Dzięki ostrzeżeniu będziesz w stanie zareagować i albo uzupełnić ciśnienie w kole, albo oddać je do wulkanizacji. Dla Twojego bezpieczeństwa.

Stylistyka przodu

Stylistyka przodu
Emanuje pewnością siebie. Tak, jak Ty

Volkswagen Golf Sportsvan dobrze zna swoje atuty. I jego prezencja świetnie je odzwierciedla. Długa, muskularna maska, daleko do przodu wysunięta szyba, zdecydowanie wyprofilowane elementy zderzaka – wszystko to mówi „Jestem Volkswagenem”. Jeżeli przyjrzysz się zderzakowi Golfa Sportsvana dokładniej, to zauważysz, że jego twórcy wkomponowali miniaturowe spoilery, które nie tylko kierują powietrzem, lecz także uwagą obserwatora. Zobaczysz dominujący centralny wlot powietrza i światła przeciwmgielne. Logo marki, wieńczące lakierowaną i chromowaną osłonę chłodnicy. Od razu go poznasz.


Przednie reflektory

Przednie reflektory
Dla Twojego bezpieczeństwa

Kiedy tylko spojrzysz na przód Volkswagena Golfa Sportsvana od razu zorientujesz się, że jego „oczy” oddają charakter samochodu już przy pierwszym spojrzeniu. Jednak Volkswagen słynie z tego, że potrafi wykreować dystyngowany, rozpoznawalny styl, przy zachowaniu rdzennej funkcjonalności każdego z podzespołów.
Tak też jest w przypadku ksenonowych reflektorów, które pod względem skuteczności oświetlenia drogi zdecydowanie wygrywają z lampami halogenowymi. Dysponując barwą świateł bliższej barwie światła dziennego, możesz liczyć na redukcję zmęczenia przy jednoczesnym poszerzeniu i wydłużeniu pola widzenia. Dodatkowo lampy ksenonowe zużywają niewiele energii oraz charakteryzują się wysoką trwałością.
Jeżeli jesteś koneserem nowoczesnego oświetlenia, możesz zamówić biksenonowe reflektory (czyli ksenonowe światła mijania i drogowe) z funkcją halogenowych światełdo jazdy dziennej oraz statycznym doświetlaniem zakrętów. Ale to nie wszystko. W pakiecie znajdziesz także dynamiczną kontrolę zasięgu świateł, który to system potrafi dopasować kształt plamy świetlnej do aktualnych warunków pogodowych. Reflektory mogą być także zaopatrzone w spryskiwacze, pozwalające na mycie szkieł bez konieczności postoju i manualnego mycia kloszy.
Kolejną opcją są biksenonowe reflektory uzupełnione światłami do jazdy dziennej, wykonanymi w technologii LED. To właśnie te lampy najbardziej wyróżnią Twojego Volkswagena Golfa Sportsvana z tłumu innych samochodów, a przy okazji podwyższą rezerwę bezpieczeństwa. Dlaczego? Dlatego, że odpowiednio dobrane diody LED (o wysokiej temperaturze barwowej) są natychmiast zauważalne ze względu na jaskrawość emitowanego światła.
Coraz bardziej Ci się to podoba? To zdecyduj się jeszcze na opcję dynamicznego doświetlania zakrętów. Wtedy główne reflektory samochodu będą skręcały w lewo lub w prawo strumień światła adekwatnie do skrętu kierownicy. Nie będzie już tak, że Ty skręcasz, a snop światła z reflektorów dalej świeci prosto, czyli w tym przypadku poza zakręt. Będziesz w stanie zajrzeć „w głąb” zakrętu.
Aby pozwolić przednim reflektorom Volkswagena Golfa Sportsvana wykonać swoją pracę w najlepszy możliwy sposób, dokup także Dynamic Light Assist – czyli system sterowania światłami drogowymi. Wiesz, że można jeździć w nocy ze światłami drogowymi włączonymi non stop i nie oślepiać przy tym jadących z przeciwka. Chociaż… Nie do końca – Twój nowy Golf Sportsvan z systemem Dynamic Light Assist automatycznie obniży wysokość świecenia reflektorów tak, aby nikogo nie oślepić, kiedy tylko kamera rozpozna nadjeżdżający samochód.


Koła

Koła
Stylowe w każdym calu

Mało kto zdaje sobie sprawę, jak ogromną pracę wykonuje opona współczesnego samochodu osobowego. Dlaczego tak podkreślamy, że „współczesnego”? Dlatego, że rezerwy możliwości układu jezdnego Volkswagena Golfa Sportsvana leżą o kilka klas wyżej, niż jego protoplasty, twórcy klasy kompaktowej z ubiegłego wieku – Golfa I. Przy tak wysokiej dynamice jazdy, jaką zapewnia współczesne auto, opona musi być w stanie poradzić sobie ze znacznymi obciążeniami, a przy tym nadal amortyzować niedoskonałości jezdni. Oczywiście jest ona także podstawą motoryzacji, bo zapewnia trakcję – przyczepność do jezdni.
Dlatego tak kluczowy element samochodu zasługuje na odpowiedni splendor i wyróżnienie, a to zapewnią mu piękne, aluminiowe felgi z regału Volkswagena. 17-calowe obręcze Dijon, 15-calowe Lyon, 18-calowe Durban i Marseille – każde z tych kół odzwierciedli inne cechy charakteru Twojego nowego Volkswagena Golfa Sportsvana. Spokój, moc, dynamikę, pewność. To mogą być cechy, których pożądasz. Albo takie, które sam posiadasz…


Jednoznaczny profil

Jednoznaczny profil
Twoja przestrzeń w jego wnętrzu

Linia nadwozia Volkswagena Golfa Sportsvana od razu przywołuje na myśl sportowego minivana. Wysokie nadwozie zapowiada znakomitą przestronność i wygodę. Przedłużona w tylnej części linia dachu zapewni odpowiednią ilość miejsca nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Duże drzwi podkreślają, że wygoda zajmowania miejsc stanowiła priorytet przy projektowaniu Golfa Sportsvana.
A jest on dłuższy, szerszy i wyższy od typowego Golfa we wersji hatchback. A przecież to właśnie ten Golf słynie ze swojej przestronności – to oznacza, że w Sportsvanie może być tylko lepiej. Przedni zwis nadwozia (czyli część „wystająca” poza przednie koła) został zredukowany na rzecz zwisy tylnego, co pozwoliło powiększyć pojemność bagażnika.
Volkswagen zadbał też o to, aby Golf Sportsvan przy całej swojej praktyczności i pakowności imponował dynamiką stylu. Jeżeli przyjrzysz się bokom nadwozia, to z pewnością zauważysz charakterystyczne dla tego modelu przetłoczenie, biegnące na wysokości klamek. Oddziela ono górną i dolną część nadwozia, przez co optycznie wydłuża karoserię. Również klamki zaprojektowano tak, aby nie tylko zapewniały niezawodny dostęp do wnętrza auta (również gdy otwieranie drzwi jest utrudnione, np. po kolizji), lecz także znakomicie komponowały się z nadwoziem.
Niektóre rozwiązania niosą za sobą niebagatelne zalety, choć na pierwszy rzut oka wydają się jedynie zabiegami czysto stylistycznymi. Przykładem mogą być lusterka, które zamontowano na bokach drzwi. Zwolniły one miejsce na dodatkową, trójkątną szybę w rogu obramowania drzwi przednich. Powiększa ona odczuwalnie pole widzenia, szczególnie na małych rondach i wszędzie tam, gdzie trzeba się mocno rozglądać na boki. W wersji wyposażeniowej Highline linię bocznych szyb wieńczy chromowana listwa, podkreślająca klasę Twojego nowego Volkswagena Golfa Sportsvana.


Stylistyka tyłu

Stylistyka tyłu
Szeroki i zdecydowany

Volkswageny znane są z doskonałej widoczności z miejsca kierowcy. Ma w tym swój udział czysty, purystyczny projekt nadwozia, w którym zarezerwowano znaczną powierzchnię na szyby boczne. To dlatego tylna szyba Volkswagena Golfa Sportsvana jest taka szeroka i poza tym, że zapewnia znakomitą widoczność do tyłu, to nadaje przyjemnej siły i pewności sylwetce auta.
W tym projekcie wszystko ma swój sens, wpisujący się w język stylistyczny samochodu. Spójrz na przetłoczenia tylnych błotników, komponujące charakter tyłu wraz z dwuczęściowymi tylnymi lampami. Tutaj wszystko jest przemyślane i łączy funkcję ze stylem: na przykład trajektoria opływu powietrza została tak opracowana, że owiewa ono nadwozie po obu stronach spoilera, okalając tylną szybę. Po to, aby zachować ją w czystości podczas jazdy oraz zminimalizować opory podczas szybkiej jazdy autostradowej.


Bagażnik

Bagażnik
1500 litrów i 248 centymetrów

Co oznaczają te liczby? Pierwsza odpowiada maksymalnej pojemności bagażnika Volkswagena Golfa Sportsvana po złożeniu oparcia tylnej kanapy. Złożysz ją jednym ruchem, za pomocą jednego uchwytu w bagażniku. Druga liczba oznacza maksymalną długość przedmiotu, który przewieziesz Sportsvanem po złożeniu również oparcia przedniego fotela pasażera.
Imponujące, prawda? Ale mamy jeszcze lepsze wiadomości. Maksymalna pojemność bagażowa, którą podaliśmy była przybliżona, tak naprawdę wynosi ona aż 1585 litrów. Regulowana wysokość podłogi pozwoli w razie potrzeby uzyskać płaską powierzchnię przewozową. Sam bagażnik przy komplecie pasażerów na pokładzie ma pojemność aż 600 litrów. To naprawdę dużo.


Schowki

Schowki
Miejsce = porządek

Volkswagen zadbał o to, aby wszelkie przedmioty, które nim przewozisz, znalazły swoje miejsce w schowku lub kieszeni. I od razu przechodzi do konkretów. W podsufitce Golfa Sportsvana znajdziesz schowek, który – w zależności od wybranej wersji wyposażeniowej – może być też zamykany. Dokumenty, okulary, płyty i inne podręczne przedmioty, bez których nie możesz się obejść, znajdą tam swoje zasłużone miejsce. Kolejny schowek znajdziesz na desce rozdzielczej.
Ale to zaledwie uwertura możliwości przewozowych nowego Volkswagena Golfa Sportsvana. Z przodu zmieści się butelka o pojemności 1,5 l, a z tyłu o pół litra mniejsza. Do tego schowek przed fotelem pasażera może być chłodzony przez układ klimatyzacji podczas jazdy, aby zapewnić trwałość produktom żywnościowym, wymagających niskiej temperatury przechowywania. Jest on też podświetlany i zamykany na kluczyk.
We wszystkich drzwiach Volkswagena Golfa Sportsvana, które to drzwi są wyjątkowo duże, aby ułatwić zajmowanie miejsc, też znajdują się kieszenie. Od wersji wyposażeniowej Comfortline z tyłu oparć przednich foteli zamontowano składane stoliki i dodatkowe schowki. Pod przednimi fotelami czekają szuflady. Volkswagen dba o porządek – zawsze będziesz w nim znakomicie zorganizowany.


Konsola centralna

Konsola centralna
Praktyczna wartość dodana

O tym, że Volkswageny są praktyczne, nie trzeba nikogo przekonywać. Przyznają to nawet najzagorzalsi fani innych, konkurencyjnych marek. Ale to, że coś jest dobre, nie znaczy, że nie może oferować jeszcze więcej. Jeszcze więcej schowków! Dlatego na konsoli centralnej umieszczono praktyczny podłokietnik z regulacją wzdłużną i pionową. Do tego, za dźwignią zmiany biegów znajdziesz schowek na podręczne przedmioty, dostępne na przysłowiowe wyciągnięcie ręki. Butelki, pojemniki, smartfon – wszystko tam się zmieści. Możesz nawet zabezpieczyć je przed wypadaniem specjalnym paskiem, a pewnie utrzymywane w rozkładanych uchwytach napoje nie wyleją się w trakcie jazdy.


Tylna kanapa

Tylna kanapa
Elastyczna i wygodna

W wielu samochodach przesuwana tylna kanapa pozwala wybrać pomiędzy komfortem na tylnej kanapie, a dużą pojemnością bagażnika. W Volkswagenie Golfie Sportsvanie jest inaczej. On pozwala Ci wybrać między bardzo wysokim komfortem podróżowania z dużym bagażnikiem oraz wysokim komfortem podróżowania z bardzo dużym bagażnikiem. Trochę to skomplikowane, ale efekt jest jednoznaczny: niezależnie od tego, jak ustawisz kanapę, miejsca dla pasażerów i w bagażniku będzie pod dostatkiem.
A wiedz, że tylna kanapa Volkswagena Golfa Sportsvana daje się przesuwać do przodu lub do tyłu w zakresie aż18 cm w każdej sekcji. Zmieszczą się na niej nawet koszykarze. Ale to nie wszystko. Jeżeli zechcesz, możesz wypiąć kanapę z bagażnika lub zmienić kąt pochylenia oparcia. Jeżeli zdecydujesz sięna wersję wyposażenia Comfortline lub wyższą, to pomiędzy tylnymi skrajnymi fotelami znajdziesz praktyczny podłokietnik ze schowkiem.


Rozpoznawanie znaków drogowych

Rozpoznawanie znaków drogowych
Zdarzyło Ci się kiedyś przegapić ograniczenie prędkości?

Albo zakaz wyprzedzania? To może słono kosztować, albo doprowadzić do ryzykownej sytuacji, ale każdy czasem przegapi jakiś znak drogowy. Nie ma rady. A może jednak jest? Na przykład system rozpoznawania znaków drogowych, który inteligentnie wiążąc dane z kamery monitorującej drogę oraz systemu nawigacji poinformuje Cię o zasadach ruchu na konkretnej drodze, w czasie rzeczywistym. Dla Twojego bezpieczeństwa i… Bezpieczeństwa Twojego portfela.


Czujnik martwego pola

Czujnik martwego pola
Widzi tam, gdzie Twój wzrok nie sięga
Nawet najlepszy kierowca musi się liczyć z tym, że w lusterkach nie widać całej drogi obok i za pojazdem. A naprawdę dobry kierowca wie, że przed zmianą pasa z prawego na lewy trzeba się obejrzeć przez lewe ramię. Po to, aby zyskać pewność, iż obok naszego auta nie ma innego pojazdu, którego… Nie widać w lusterkach bocznych ani w wewnętrznym lusterku wstecznym.
Wtedy z pomocą przychodzi asystent martwego pola lusterek, w który możesz doposażyć swojego nowego Volkswagena Golfa Sportsvana. Jeżeli zasygnalizujesz zamiar zmiany pasa, a system wykryje tam obecność innego pojazdu, zostaniesz odpowiednio ostrzeżony sygnałem świetlnym, a w razie potrzeby także dźwiękowym.
Uzupełnieniem tego układu jest monitoring ruchu poprzecznego podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. Jest on szczególnie cenny, gdy wyjeżdżasz na ruchliwą jezdnię spomiędzy dwóch zasłaniających widok aut. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem byłoby wtedy np. poprosić Twojego pasażera, aby pilotował Twój wyjazd, rozglądając się spoza auta, czy coś nie nadjeżdża. Tak było kiedyś. Teraz Twój Volkswagen Golf Sportsvan sam się „rozejrzy” i potwierdzi, że droga jest wolna lub ostrzeże, gdy będzie inaczej.


System "Park Assist"

System
Inteligentny partner przy parkowaniu

Parkowanie nie należy do ulubionych czynności wielu kierowców. Jedni nie lubią w nieskończoność przymierzać się do miejsca parkingowych, które potem okazują się za ciasne. Innym sprawia problemy manewrowanie tyłem. Są też i tacy, którzy uważają, że w dwudziestym pierwszym wieku samochód powinien być na tyle inteligentny, aby zaparkować samoczynnie. Żadnego z nich Volkswagen Golf Sportsvan nie zawiedzie. Jeżeli dokupisz system Park Assist, a najlepiej skonfigurujesz go z automatyczną skrzynią biegów, to jedynym zadaniem, jakie Ci pozostanie, będzie dodawanie gazu i przyhamowanie. Twój Golf Sportsvan zaparkuje bowiem sam. Oceni wielkość luki parkingowej, przejmie kierownicę. I wszystko stanie się proste!


Aktywny tempomat

Aktywny tempomat
Nieoceniony partner na autostradzie

I nie tylko na autostradzie. Również w korkach! Jeżeli zaprogramujesz – a jest to bardzo proste – konkretną prędkość jazdy, to będzie to maksymalna prędkość, na jaką pozwoli aktywny tempomat. Jeżeli Twój Golf Sportsvan znajdzie się na zjeździe, automatycznie przyhamuje, aby prędkość nie wzrosła ponad zadaną wartość. To jednak banalnie prosta funkcja w porównaniu z automatycznym kalkulowaniem bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu. Odstęp ten, aby był bezpieczny, musi zmieniać się wraz z prędkością, bo przecież im szybciej jedziesz, tym dłuższa droga hamowania. Volkswagen Golf Sportsvan doskonale o tym wie i tak dostosowuje prędkość jazdy, aby zachować właśnie bezpieczny odstęp od auta jadącego z przodu. W razie potrzeby potrafi naprawdę mocno zahamować. Ale bez obaw – nie będziesz się na pewno czuł ubezwłasnowolniony. Wystarczy, że naciśniesz gaz lub hamulec, aby przejąć pełną kontrolę nad prędkością jazdy.


System obserwacji otoczenia „Front Assist”

System obserwacji otoczenia „Front Assist”
Zawsze czujny obserwator

Jesteśmy pewni, że skoro wybierasz tak bezpieczne auto, jak Volkswagen Golf Sportsvan, to starasz się być jak najlepszym kierowcą. Takim, który zawsze przewiduje rozwój sytuacji na drodze, aby być w stanie odpowiednio na nią zareagować. Tylko co zrobić, gdy zdarzy się coś naprawdę nieprzewidzianego? Albo zwyczajnie na moment się zagapisz, a ten moment okaże się decydujący? Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Dlatego specjaliści Volkswagena opracowali system, który stale – razem z Tobą – obserwuje drogę przed samochodem. W zależności od poziomu ryzyka, działa wielopoziomowo.
Najpierw pilnuje bezpiecznego odstępu i jeżeli go nie zachowasz, zostaniesz o tym poinformowany za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych. Jeżeli nie zareagujesz, Front Assist w Golfie Sportsvanie rozpocznie wytracanie prędkości i zasugeruje Ci, że należy zahamować. Jeśli i to z jakiegoś powodu zignorujesz, bo będziesz mieć np. gorszy dzień, Twój Volkswagen sam rozpocznie awaryjne, pełne hamowanie, aby nie dopuścić do kolizji. Golf Sportsvan z systemem Front Assist jest zawsze o krok do przodu przed tym, co ma nadejść.


Dynamic Light Assist

Dynamic Light Assist
Światła drogowe, które nie oślepiają?

Właśnie tak. Volkswagen znakomicie zdaje sobie sprawę z tego, jak pierwszorzędne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy ma dobre oświetlenie drogi przed pojazdem i zasięg jego świateł. Dlatego w nowym Golfie Sportsvanie możesz zamówić asystenta świateł drogowych, który automatycznie dostosuje ich zasięg tak, abyś Ty widział jak najwięcej, a inni kierowcy nie byli oślepiani.


Skórzana tapicerka

Skórzana tapicerka
Wykończenie dla koneserów

Skórzana tapicerka Vienna to znakomita inwestycja. Odmieni ona wnętrze Twojego Volkswagena Golfa Sportsvana tak, że jeszcze bardziej zbliży Was do siebie. Kabina zyska intymny, przytulny, a jednocześnie nienagannie elegancki, charakter. Zyskasz też podgrzewane fotele o regulowanej wysokości i ustawianym w sam raz dla Twoich pleców odcinkiem lędźwiowym. W pakiecie ze skórzaną tapicerką znalazły się także schowki z tyłu oparć foteli oraz szuflady pod siedziskami przednich siedzeń.


Komfortowe wsiadanie

Komfortowe wsiadanie
Do Golfa się wchodzi, nie wsiada

Geniusz inżynierów Volkswagena możesz poczuć naprawdę na każdym kroku. Na przykład boczne drzwi Golfa Sportsvana nie blokują się w z góry zaprogramowanych położeniach, jak to ma miejsce w wielu samochodach, tylko tam, gdzie chcesz. Jak to działa? Otwierasz drzwi o dowolny kąt w zakresie ruchu drzwi i tam je zatrzymujesz – blokada aktywuje się automatycznie. I drzwi pozostaną w tym położeniu, zanim znowu nie chwycisz za ich klamkę. Mechanizm płynnej blokady drzwi to nie tylko komfort zajmowania miejsc i wysiadania z Golfa, to także mniej zarysowań na parkingu.
Za wygodę wsiadania do Sportsvana odpowiadają także siedziska foteli, umieszczone na optymalnej wysokości. Łatwiej też się wysiada z auta. Nie musisz gramolić się z „leżących” prawie na podłodze samochodu foteli, ani też zeskakiwać z wysoko usytuowanych „krzeseł”. Golf z podwyższonym nadwoziem – czyli Sportsvan – to naprawdę dobry pomysł. Dasz się skusić?


Kierownica

Kierownica
Chwyć ją w dłonie i prowadź

Kierownica to jeden z elementów Volkswagena Golfa Sportsvana, z którymi będziesz mieć stałą styczność podczas jazdy. To ona zapewni Ci kontakt z Twoim nowym samochodem. Dlatego zadbano o to, by była przyjemna w dotyku, obszyta skórą i inteligentnie wielofunkcyjna. Inteligentnie to znaczy tak, aby przyciski do sterowania radiem czy telefonem nie przeszkadzały Ci nawet podczas dynamicznej jazdy lub manewrowania na parkingu.
Po raz pierwszy w dziejach modelu, Volkswagen Golf Sportsvan ma na liście opcji podgrzewaną kierownicę. W lodowate zimowe dni jest to luksus nie do pogardzenia, a przecież nawet jeżeli masz ogrzewany garaż, to nie sposób wozić go za sobą wszędzie i rozstawiać, aby zawsze było ciepło w zaparkowanym aucie. Ogrzewana kierownica Twojego Golfa Sportsvana ukoi zmarznięte dłonie i pogłębi Twoją więź z samochodem.
Jeżeli zdecydujesz się na opcję automatycznej skrzyni biegów, to kierownicy mogą towarzyszyć wygodne manetki do manualnej zmiany biegów. Z pewnością będziesz z nich korzystać niezwykle rzadko, bo skrzynia DSG znakomicie zmienia biegi w trybie automatycznym, jednak jeżeli już tego zapragniesz, to nie będzie potrzeby odrywania dłoni od kierownicy.


Podgrzewana przednia szyba

Podgrzewana przednia szyba
Koniec ze skrobaniem szronu i lodu

Czy ktoś lubi skrobać szron i lód w mroźny, wietrzny dzień, z dużej przedniej szyby samochodu? Chyba nikt. A już na pewno nie szyba i lakier samochodu. Jeżeli tylko wybierzesz Volkswagena Golfa Sportsvana z opcjonalną podgrzewaną przednią szybą atermiczną, to problem szronu i lodu…
…zniknie za naciśnięciem przycisku. Elementy grzejne zatopione w szkle wykonano w taki sposób, że pozostają niewidoczne i nie przeszkadzają w prowadzeniu samochodu. Za to okazują się nieocenione, gdy trzeba odmrozić szyby. Koniec z czekaniem na pierwsze ciepło z układu wentylacji!
Dodatkowo, szyba wykonana została z materiału filtrującego podczerwony zakres promieniowania słonecznego. A jest to zakres odpowiedzialny za transmisję znacznych ilości ciepła, które zamiast nagrzewać w lecie kabinę, odbijane są od szyby Golfa Sportsvana.


Panoramiczny uchylany szklany dach

Panoramiczny uchylany szklany dach
Rozjaśnij wnętrze i popraw sobie nastrój

Nic tak nie poprawia nastroju, jak przyjemne, pobudzające światło słońca, które jednocześnie nie powoduje wzrostu temperatury w kabinie i nie grzeje zanadto w głowę. Ale zaraz… Czy te warunki nie pozostają ze sobą w sprzeczności? Owszem, ale nie w Volkswagenie Golfie Sportsvanie. Jego ogromny, panoramiczny szklany dach, można uchylać, rozsuwać, a także przykryć roletą za jednym naciśnięciem przycisku.
Przeszklony nie tylko dostarcza zapierających dech w piersiach pięknych widoków nieba, lecz także wpuszcza do kabiny dodatkowe światło, przyjemnie ją rozjaśniając. Jeżeli do tego zdecydujesz się na jasną tapicerkę, poczujesz się jak w gabinecie terapii światłem.
Dzięki dwóm szklanym panelom w dachu poczujesz się równie komfortowo w upalny letni dzień, jak i w zimowy – ale słoneczny – poranek. A tego nie potrafi żaden leżak turystyczny ani hamak, nawet ten najbardziej luksusowy. Twój Volkswagen Golf Sportsvan może pełnić funkcję mobilnej, klimatyzowanej werandy. Może to i dość groteskowa funkcja, ale niech będzie ona miłym uzupełnieniem na wskroś praktycznych cech Sportsvana, z których od lat słynie Volkswagen. Możesz być ich pewien i pozwolić sobie na kaprys, zamawiając panoramiczny szklany dach.


TSI

TSI
Ciche i oszczędne

Volkswagen to pionier w dziedzinie downsizingu i bezpośredniego wtrysku paliwa. Silniki benzynowa Golfa Sportsvana z oznaczeniem TSI odznaczają się wzorową kulturą pracy, znakomitą elastycznością, a także niskim spalaniem. Nie daj się zwieść niewielkiej pojemności skokowej – supernowoczesny system turbodoładowania z chłodnicą typu powietrze-woda i oddzielnymi układami chłodzenia dla silnika i intercoolera wyczarowuje z silnika TSI niespodziewany potencjał. A dzięki nowatorskim rozwiązaniom, takim jak system odłączania cylindrów podczas pracy silnika z niewielkim obciążeniem, silniki benzynowe TSI w Volkswagenie Golfie Sportsvanie są także wyjątkowo ekonomiczne.


TDI

TDI
Legendarnie ekonomiczne…

…a do tego dynamiczne i dobrze wyciszone. Takie właśnie są współczesne silniki wysokoprężne, opracowane i produkowane przez Volkswagena, które znajdziesz pod maską swojego Golfa Sportsvana. Wysoki moment obrotowy daje tym jednostkom napędowym ogromną rezerwę mocy podczas jazdy z niską prędkością na wysokich biegach. Innymi słowy, stawiając na technologię TDI, nie będzie potrzeby częstego redukowania biegu, aby dynamicznie przyspieszyć. 2-3 tys. obrotów na minutę to przedział, w którym silniki TDI zapewniają potężny ciąg i nie ma potrzeby kręcenia ich do „czerwonego pola” obrotomierza. A to oznacza spokój i wzorową ekonomię jazdy.


Wybór profilu jazdy

Wybór profilu jazdy
Twój Sportsvan zawsze taki, jak Ty

Tak, jak zmienne bywają Twoje potrzeby i nastroje, tak Twój nowy Volkswagen Golf Sportsvan podąża za nimi i odpowiednio dostosowuje charakter samochodu do Twoich aktualnych upodobań. Opcjonalna funkcja wyboru profilu jazdy dostosuje auto do tego, do czego ma Ci służyć: od bardzo oszczędnej, do sportowej jazdy. Ustawienia wpływają na charakterystykę pedału gazu, automatycznej skrzyni biegów, zawieszenia, a nawet na układ kierowniczy. Co więcej, oprócz wybierania spośród predefiniowanych profili, możesz tworzyć swoje, które umożliwiają dodatkowo zapamiętywanie ustawień ogrzewania, klimatyzacji czy reflektorów.


BlueMotion Technology

BlueMotion Technology
Patent na oszczędzanie pieniędzy i środowiska naturalnego

Emblemat BlueMotion Technology, który znajdziesz na swoim Volkswagenie Golfie Sportsvanie, to nie jedynie pusty, modnie brzmiący slogan. To zobowiązanie. To obietnica, że Volkswagen uczynił i uczyni wszystko, co udostępnia współczesna technika motoryzacyjna, aby Golf Sportsvan palił jak najmniej, a przy tym emitował jak najmniejszą ilość szkodliwych składników w spalinach.
Aby zrealizować tak ambitne założenia, zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, konsekwentnie minimalizując opory toczenia (specjalne opony), opory powietrza (osłona chłodnicy), a także implementując oprogramowanie sterownika silnika i alternatora, sprzyjające odzyskiwaniu energii podczas hamowania.


System adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC

System adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC
Regulowane amortyzatory DCC

Zmieniające się warunki drogowe powinny skłonić nowoczesny samochód do przystosowania się do nich. I dokładnie tak będzie w przypadku Twojego nowego Volkswagena Golfa Sportsvana. Jego adaptacyjny układ regulacji zawieszenia DCC stale monitoruje warunki drogowe (np. bada profil nawierzchni, przyspieszenia boczne, kąt skrętu kierownicy, pracę pedału gazu i hamulca) i dostosowuje do nich twardość amortyzatorów.
Kiedy jedziesz po łagodnie pofałdowanej jezdni, amortyzatory „miękną”, aby zapewnić Tobie i Twoim pasażerom maksymalny komfort jazdy. Wystarczy jednak, że koła mocniej podskoczą na drobnych wybojach, albo wejdziesz w ciasny zakręt, aby amortyzatory w mgnieniu oka „stwardniały”. Wiesz, że siła tłumienia przy ściskaniu/odbijaniu amortyzatorów może być automatycznie regulowana indywidualnie dla każdego koła? I że możesz manualnie wymusić tryb jazdy sportowej? Przygotuj się na więcej!


Systemy radiowe

Systemy radiowe
Zawsze na dobrej fali

Volkswagen Golf Sportsvan daje CI duży wybór. Możesz zdecydować się na cztery lub osiem głośników. I wcale nie przesądzamy, co będzie dla Ciebie lepsze, bo każdy system ma charakterystyczne brzmienie, które może Ci odpowiadać. Możesz także wybrać pomiędzy mniejszym, a większym ekranem dotykowym, a także zdecydować się na złącze multimedialne, odtwarzacz płyt kompaktowych lub Bluetooth. Nie podążaj za innymi tylko dlatego, że coś im pasuje – wybierz własną drogę. Wybierz własne brzmienie Twojego Volkswagena Golfa Sportsvana.
W wersji wyposażeniowej Comfortline dostaniesz standardowo system radiowy Composition Touch. Ma on monochromatyczny (czarno-biały) ekran dotykowy o przekątnej 12,7 centymetra oraz cztery głośniki. Możesz także liczyć na czytnik kart SD oraz złącze AUX-IN, pozwalające podłączyć zewnętrzny odtwarzacz MP3 za pomocą kabla audio (wyjścia słuchawkowego).
Opcjonalny system multimedialny Composition Colour ma kolorowy ekran dotykowy, fabryczny odtwarzacz CD oraz tuner AM (model Composition Touch miał tuner FM), a liczbę głośników zwiększono do ośmiu. To oznacza, że na pokładzie znalazły się dodatkowo cztery głośniki wysokotonowe.
Najwyższym modelem systemu multimedialnego w Volkswagenie Golfie Sportsvanie jest Composition Media z ośmioma głośnikami i rozbudowanymi możliwościami łączności. Kolorowy ekran dotykowy ma przekątną 14,7 cm, a na pokładzie jest także terminal łączności bezprzewodowej Bluetooth.


Car-Net

Car-Net
Non stop online

Instrukcja? Wybierz Volkswagena Golfa Sportsvana z opcjonalnym systemem nawigacji Discover Pro oraz interfejs komórkowy Premium. I korzystaj z bycia online w każdej chwili! Korek na trasie? Będziesz o tym wiedzieć, jeżeli tylko taka informacja zostanie odnaleziona w internecie, a nawigacja przygotuje alternatywną trasę. Oglądaj zdjęcia satelitarne, zapierające dech w piersiach widoki z usługi Google Earth, a także panoramy ulic z Google Street View. Zapewnią Ci one znakomitą orientację w terenie. Będziesz w stanie także wyszukać w internecie wszelkie interesujące Cię punkty podróży. Tak, internet w podróży to dobry towarzysz. Ale tylko wtedy, gdy jego obsługa nie odwraca zanadto Twojej uwagi od prowadzenia samochodu. O to też zadbano w Volkswagenie.


Nawigacja

Nawigacja
Wiesz, dokąd zmierzasz

Golf Sportsvan nie wymaga studiowania mapy. Chcesz pojechać w nowe, nieznane miejsce? Wprowadź je do nawigacji, a komendy głosowe oraz wskazówki na ekranie same poprowadzą Cię do celu podróży.
Opcjonalny system nawigacji Discover Media bazuje na systemie radiowym Composition Media. Ma 14,7-centymetrowy wyświetlacz dotykowy, osiem głośników, tuner AM/FM, fabryczny odtwarzacz płyt CD, dwa czytniki kart SD, złącze AUX-IN oraz USB. Daje Ci także możliwość komunikacji z telefonem komórkowym za pośrednictwem protokołu Bluetooth. Ponadto przez pierwsze cztery lata eksploatacji Golfa Sportsvana masz zapewnione darmowe aktualizacje oprogramowania.
Najbardziej zaawansowany system nawigacji Discover Pro ma ekran dotykowy o przekątnej przekraczającej 20 centymetrów. Jeżeli dodamy do tego rozszerzoną obsługę głosową, nawigację z mapami 3D o wysokiej precyzji, duży dysk twardy, okaże się, że masz do czynienia z prawdziwym kombajnem multimedialnym. Ale ponieważ nosi on znaczek Volkswagena, to możesz być pewien – albo pewna – że obsługa będzie bezproblemowa i nieskomplikowana. Na pokładzie znajdzie się także usługa Comfort TElephony, pozwalająca na łatwiejsze wykonywanie połączeń telefonicznych bez użycia rąk.


Sterowanie głosowe

Sterowanie głosowe
Wystarczy właściwe słowo

Systemy radiowe Discover Media i Discover Pro rozpoznają Twój głos i natychmiast zabiorą się za realizację Twojego życzenia, gdy tylko je wypowiesz. Nie musisz już wprowadzać danych do nawigacji ręcznie. Wystarczy, że powiesz głośno nazwę ulicy albo nazwę miejsca, a trasa zostanie automatycznie przygotowana. A teraz najlepsze: jeżeli masz podłączony telefon komórkowy, to nie musisz przeszukiwać listy kontaktów. Po prostu wymień na głos nazwę konkretnego kontaktu, a Volkswagen Golf Sportsvan sam Cię z nim połączy.


System dźwiękowy "DYNAUDIO Excite"

System dźwiękowy
Nagłośnienie najwyższej próby

Dobry system nagłośnieniowy to jedno, a doskonały system nagłośnieniowy to drugie. Dobre nagłośnienie zapewnią Ci wszystkie fabryczne radia i systemy nawigacji do nowego Volkswagena Golfa Sportsvana. Jeżeli jednak wymagasz perfekcji, zaprojektowanej tak, aby pasowała do każdego centymetra sześciennego kabiny Twojego samochodu, postaw na system DYNAUDIO Excite.
Dynaudio to duński producent, dobrze znany koneserom odsłuchu najwyższej jakości. Jego głośniki umieszczono dokładnie tam, gdzie powinny się znaleźć, a o odpowiednie pole odsłuchowe zadba cyfrowy procesor dźwięku. Dopasuje on opóźnienia, z jakimi dźwięk emitowany jest z poszczególnych głośników. Dzięki temu będziesz mieć wrażenie przebywania w centrum dźwięku.


Ochrona pasażerów

Ochrona pasażerów
Kiedy trzeba – nieoceniona

Teoretycznie nie kupuje się samochodu po to, żeby mieć kolizję. Ale kiedy już do niej dojdzie, warto mieć pewność, że uczyniono wszystko, co udostępnia współczesna technika, aby zminimalizować skutki zderzenia. Dlatego właśnie w Twoim Volkswagenie Golfie Sportsvanie zamontowano komplet poduszek powietrznych: czołowych, bocznych przednich i kurtynowych, a także airbag kolanowy kierowcy. W opcji znajdziesz także boczne airbagi tylne.
Pasy bezpieczeństwa wyposażono w inteligentny system sygnalizacji sytuacji, w której któryś z pasażerów nie zapnie pasa. Układ ten wykorzystuje czujniki obecności pasażerów w aucie, aby sprawdzić, czy pas na danym miejscu powinien być zapięty i odpowiednio sygnalizuje, gdy ktoś zapomni o pasie.


System wykrywania zmęczenia kierowcy

System wykrywania zmęczenia kierowcy
Nie pozwoli Ci zasnąć za kierownicą

Ten inteligentny układ stale monitoruje Twój styl jazdy. Sprawdza, jak szybko i jak mocno skręcasz kierownicę, jak dodajesz gazu. Kiedy w Twoim stylu jazdy pojawi się zmiana i będzie to zmiana w stronę nadmiernego uspokojenia, zostaniesz o tym ostrzeżony. Twój Volkswagen Golf Sportsvan poprosi Cię o zrobienie przerwy w jeździe, aby odpocząć. Z letargu wybudzą Cię też sygnały dźwiękowe, wysyłane przez tego cennego „stróża”.


Elektroniczny hamulec postojowy…

Elektroniczny hamulec postojowy…
…oraz funkcja Auto Hold

Aby było maksymalnie bezpiecznie, wypadałoby na każdym skrzyżowaniu zaciągać hamulec postojowy. Dlaczego? Dlatego, że zawsze możemy się zagapić i nie trzymać wciśniętego hamulca zasadniczego, auto może wtedy łatwo stoczyć się, uderzając w inny pojazd. Tylko kto będzie zaciągał „ręczny” na każdym postoju przed czerwonym światłem?
Zrobi to Twój nowy Vokswagen Golf Sportsvan po aktywowaniu funkcji Auto Hold. Dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu, auto pozostanie na miejscu, nawet jak puścisz prawą stopą hamulec zasadniczy. Hamulec elektryczny pozostanie aktywny aż do momentu wciśnięcia przez Ciebie pedału gazu. Układ zadziała także na wzniesieniu i zjeździe. To genialnie wygodne i bezpieczne rozwiązanie.


Hamulec wielokolizyjny

Hamulec wielokolizyjny
Prewencja przede wszystkim

Statystyki podpowiadają, że blisko jedna piąta wypadków drogowych z obrażeniami ciała kierowcy lub pasażerów ma miejsce na skutek zderzeń wtórnych – czyli takich, które następują po pierwszej kolizji auta. Dochodzi do zderzenia, a auto dalej się purusza i wpada pod inny nadjeżdżający samochód albo uderza np. w drzewo: takiemu scenariuszowi zapobiega hamulec wielokolizyjny. Po wykryciu kolizji aktywuje on automatycznie hamulce i łagodnie obniża prędkość auta, aby zapobiec kolejnym kolizjom.



System stabilizacji toru jazdy ESP…

System stabilizacji toru jazdy ESP…
…oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS+

System ESP to jedno z największych osiągnięć współczesnej motoryzacji. Bardzo, bardzo niewielu użytkowników zdaje sobie sprawę z tego, ilu niebezpiecznych sytuacji udało się uniknąć właśnie dzięki działaniu tego systemu. Jego dobrodziejstwo polega na tym, że potrafi wyprowadzić samochód z potencjalnie beznadziejnego poślizgu lub też niemal w ogóle temu poślizgowi zapobiec.
Rozbudowana sensoryka systemu ESP non stop analizuje sygnały z czujników prędkości każdego z kół samochodu, kąt i szybkość obrotu kierownicy, przyspieszenia (przeciążenia) poprzeczne i wzdłużne. Na podstawie zaawansowanych algorytmów matematycznych, oprogramowanie ocenia, czy Twój Volkswagen Golf Sportsvan porusza się zamierzonym torem jazdy.
Jeżeli zdarzy się tak, że przyczepność kół do jezdni okaże się niewystarczająca do bezpiecznego wykonania zamierzonego manewru bez poślizgu, układ ESP przyhamuje odpowiednie koło, aby ustawić samochód na jezdni w optymalny sposób. I nie ma co się łudzić, że dobry kierowca będzie lepszy od ESP. Nie ma takiej szansy – kiedy już dojdzie do zerwania przyczepności, ESP ma możliwość indywidualnego przyhamowania każdego z kół. Kierowca, wciskając hamulec, może natomiast regulować „zbiorczą” siłę hamowania. ESP zwycięża.
Jednak pierwsze systemy ESP na tle tego, co znajdziesz na pokładzie swojego nowego Volkswagena Golfa Sportsvana, wyglądają jak zabawki. Teraz wspiera Cię także elektroniczny rozdział siły hamowania, które odpowiednio dobierze wydajność hamulców przedniej i tylnej osi, a także lewej i prawej strony auta, odpowiednio do aktualnej dynamiki jazdy. Nawet hamowanie silnikiem podlega kontroli – jeżeli okaże się zbyt mocna dla dostępnej przyczepności kół, komputer automatycznie, niezauważalnie doda gazu, aby nie doszło do poślizgu kół napędzanych.
Układ ma nawet specjalne oprogramowanie, uwzględniające stabilizację toru jazdy przyczepy. Z kolei elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS+ potrafi przyhamować na łuku drogi to koło, w którym przy dynamicznym przyspieszaniu istnieje największe prawdopodobieństwo zerwania przyczepności. W ten sposób przyspieszanie i kierowanie autem na zakręcie jest pewne i stabilne, a przy okazji niwelowane są także częściowo dodatkowe siły na kierownicy, powstające po mocnym dodaniu gazu na niskich biegach.


Wskaźnik poziomu ciśnienia w oponach

Wskaźnik poziomu ciśnienia w oponach
Monitoruje i ostrzega

Zbyt niskie ciśnienie w jednym z kół w stosunku do pozostałych jest tym, co Twój nowy Volkswagen Golf Sportsvan potrafi wykryć automatycznie. Jak on to robi? Wykorzystuje do tego czujniki prędkości kół systemu ABS. Jeżeli jakieś koło zaczyna nagle obracać się szybciej niż pozostałe podczas jazdy na wprost, to znaczy, że najprawdopodobniej jest w nim mniej powietrza, co zmniejsza jego średnicę toczenia. Dzięki ostrzeżeniu będziesz w stanie zareagować i albo uzupełnić ciśnienie w kole, albo oddać je do wulkanizacji. Dla Twojego bezpieczeństwa.


Wersje wyposażenia

Start

Trendline

Comfortline

Highline

Jazda próbna

Umów się na jazdzę próbną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie podanych w niniejszym formularzu w celu realizacji działań reklamowych i marketingowych przez AUTO WIMAR WARMIA Sp. z o.o.
Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych w zakresie podanych w niniejszym formularzu podmiotom powiązanym kapitałowo z AUTO WIMAR WARMIA Sp. z o.o. świadczącym usługi powiązane z produktami lub usługami oferowanymi przez Administratora danych osobowych, w tym również usługi finansowe i ubezpieczeniowe – również w celu i w zakresie realizacji działań marketingowych i potrzeb reklamy.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od AUTO WIMAR WARMIA Sp. z o.o. w zakresie oferowanych produktów lub usług, w tym usług finansowych i ubezpieczeniowych, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, skierowanej do Państwa informacji handlowej w rozumieniu przepisu art. 2 pkt 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie podanym w niniejszym formularzu w celu realizacji wszelkich działań posprzedażowych obejmujących prowadzenie i analizę badań satysfakcji klienta i zainteresowania marką, produktami i usługami oferowanymi przez Administratora danych oraz prowadzenie statystyk związanych z działaniami posprzedażowymi przez AUTO WIMAR WARMIA Sp. z o.o. Administratorem Państwa danych osobowych jest AUTO WIMAR WARMIA Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie (10-203), ul. Rataja 15, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy VIII Wydział Gospodarczy w Olsztynie pod numerem KRS 0000374277, NIP 739 381 75 68, REGON 280580167. Administrator danych przetwarza Państwa dane osobowe zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, jeżeli dane okażą się nieaktualne, niekompletne lub nieprawdziwe.

Zobacz także

Nowy Crafter Skrzyniowy

Dostępny, aż w dziewięciu wariantach Crafter Furgon został stworzony do zadań specjalnych. Jest to typ samochodu użytkowego, którego atutem jest…

Crafter Kombi

Dostępny, aż w dziewięciu wariantach Crafter Furgon został stworzony do zadań specjalnych. Jest to typ samochodu użytkowego, którego atutem jest…

Nowy Crafter Furgon

Dostępny, aż w dziewięciu wariantach Crafter Furgon został stworzony do zadań specjalnych. Jest to typ samochodu użytkowego, którego atutem jest…

Nowa California

Samochód XXI wieku musi posiadać odpowiednie cechy, które sprawiają, że jest cichy, nie zagraża środowisku i nie trzeba wydawać kroci…

Multivan Business

Multivan Business to samochód, który łączy kilka elementów użytkowych, w tym biuro, miejsce wypoczynkowe oraz mini salę konferencyjną. Jest to…

Nowy Multivan

Nowy Multivan to samochód, który doskonale sprawdzi się zarówno w użytkowaniu prywatnym, jak i zawodowym. Stanowi idealne połączenie samochodu transportowego,…

Nowy Caravelle

Transportowy Nowy Caravelle to rozwiązanie, jakiego poszukuje wiele firm przewozowych. Nowoczesne silniki TDI, w jakie zostało wyposażone auto, to znakomita…

Nowy Transporter Podwozie

Nowy Transporter Podwozie jest typem auta użytkowego dostępnego w dwóch wariantach, z pojedynczą i podwójną kabiną. Do grupy wybranych elementów…

Nowy Transporter Skrzyniowy

Nowy Transporter Skrzyniowy to kolejny model Volkswagena wyposażony w najnowocześniejsze technologie, w tym silniki TDI, napęd na cztery koła 4MOTION,…

Nowy Transporter Kombi

Nowy Transporter Kombi to wygodny samochód firmowy, który może spełniać różnorodne funkcje. Pojazd posiada wiele znaczących elementów i pakietów, które…

Nowy Transporter Furgon

Niezawodny Nowy Transporter Furgon wyróżnia się z pośród innych samochodów wykorzystywanych w transporcie tym, iż ma do zaoferowania wiele modyfikacji,…

Nowy Transporter

Pełen innowacji, szóstej generacji Nowy Transporter to samochód, który ma wiele do zaoferowania. Od niestandardowych, zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, po designerski…

Amarok Dark Label

Volkswagen Amarok Dark Label to bogato wyposażony, terenowy samochód. Podobnie, jak pozostał modele Volkswagena Amarok, jest samochodem bezpiecznym, i zapewniającym…

Nowy Amarok Canyon

Bogato wyposażony, dostępny w szerokiej gamie kolorystycznej pickup Amarok Canyon to funkcjonalne, mocne auto terenowe. Cechą charakterystyczną pojazdu jest wykończenie…

Nowy Amarok

Amarok to mocny, terenowy pickup zapewniający efektowną i oszczędną jazdę. Prezentowany  model stworzono z myślą o osobach ceniących sobie komfort…

Nowy Caddy Kombi

Nowy Caddy Kombi to rewolucja w dziedzinie motoryzacji. Charakteryzuje go solidność i elastyczność. Ekonomiczne zużycie paliwa to niepodważalny atut prezentowanego…

Nowy Caddy Furgon

Kompaktowy model Volkswagena Nowy Caddy Furgon to samochód na miarę XXI wieku. Charakteryzuje się on obszerną przestrzenią ładunkową, która łatwo…

Cross Caddy

Nowy Cross Caddy to samochód o przyciągającej uwagę stylistyce offroadowej. Z Nowego Volkswagena Caddy przejął to, co najlepsze. Jego niepowtarzalność…

Nowy Caddy

Nowy Caddy to samochód wszechstronny i niezawodny. Jego zaletą jest jeszcze większa oszczędność oraz komfort, jaki oferuje w porównaniu z…

Golf R

Wyobraź sobie, że wsiadasz do swojego praktycznego, kompaktowego auta. Takiego, które ma wygodne wnętrze, mnóstwo miejsca i równie dobrze wygląda…

up!

Mierzy zaledwie 3,6 metra długości i zachwyca zamiłowaniem do detali. Nowoczesny, świeży design zadowoli każdego estetę. Choć up! jest niewielki,…

Touareg

Wsiadasz i jedziesz tam, gdzie chcesz – prawda, że to brzmi jak pokusa? Niezależnie od tego, czy trafisz na autostradę,…

Nowy Tiguan

Komfortowy i bogato wyposażony jest zawsze gotowy, by wraz z Tobą ruszać na poszukiwanie przygód. Onroad, offroad i online –…

Sharan

Volkswagen Sharan to naturalny wybór dużej rodziny. Zawodnik, który nie boi się ani wyjazdu na wakacje z pełnym zestawem walizek, ani…

Passat Variant

Passat to legenda, która nie potrzebuje uzasadnienia. Wystarczy, że otworzysz drzwi… Przy ich zamykaniu usłyszysz charakterystyczne klinięcie. I nie będzie…

Golf Sportsvan

Niektórzy twierdzą, że nie ma za dużych samochodów. Inni z kolei wolą mniejsze, zgrabniejsze auta, np. klasyczne hatchbacki. My proponujemy…

Arteon

Dynamiczna sylwetka Arteona zachwyca za każdym razem od nowa. Szeroka maska silnika i pozbawione ram okna boczne płynnie łączą się…

Nowy Touran

Touran to auto eleganckie i funkcjonalne zarazem – spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających Klientów. Wiele wzorów kołpaków oraz felg do…

Nowa Jetta

Elegancka limuzyna wyposażona w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych – oto VW Jetta. Bardzo pojemny bagażnik będzie niezastąpiony w przypadku dalekich…

Nowe Scirocco

Scirocco wyróżnia się pięknym kształtem, niezwykłymi osiągami, oraz fantastycznym wyposażeniem. Powstał bowiem po to, by przyjemność z jazdy była stuprocentowa.…

The Beetle

Każdy, kto ceni oryginalność, niezwykły styl oraz dynamiczną jazdę, właśnie znalazł auto idealne. The Beetle bowiem jest ikoną światowej motoryzacji.…

Golf GTI

Nowy Golf GTI powstał z myślą o tych, dla których jazda samochodem to niezwykła przygoda. Sportowy charakter pojazdu podkreślony został…

Golf GTD

Idealnie zaprojektowany, dynamiczny, niezawodny – taki właśnie jest Golf GDT. Sportowa sylwetka sprawia, iż patrzy się na niego z niekłamanym…

Golf Variant

Przedstawiamy znakomitą propozycję dla tych, którzy żyją aktywnie. Nowy Golf Variant to auto wyjątkowe pod każdym względem. Dzięki relingom dachowym…

Nowy Golf

Nowy Golf z funkcją sterowania gestem, pakietem usług Car-Net Guide & Inform, innowacyjnym wyświetlaczem wielofunkcyjnym Active Info Display oraz ekonomicznym…

Polo

Czy można w jednym samochodzie połączyć znakomity wygląd, bogate wyposażenie oraz niezawodność? Tak! Wszystkie te cechy posiada Volkswagen Polo. Optycznie…