Jakość i praktyczność w jednym!
Golf Variant oferuje przestronne wnętrze i sportowy design. Ciekawe stylistycznie rozwiązania i wysokiej jakości materiały podkreślają klasę auta oraz jego dynamiczny charakter.

Golf Variant

Przedstawiamy znakomitą propozycję dla tych, którzy żyją aktywnie. Nowy Golf Variant to auto wyjątkowe pod każdym względem. Dzięki relingom dachowym bez problemu przewieziemy nawet duże przedmioty. Duży nacisk położono na oświetlenie, które gwarantuje bezpieczeństwo, a przy tym jest wykonane z wyczuciem smaku i stylu.

Przestrzeń wokół kierowcy oświetlono bardzo harmonijnie, by prowadzenie było wielką przyjemnością. Zastosowano najnowsze systemy technologiczne (m.in.”Front Assist”, „Park Assist”, „Lane Assist”) , by jazda była nie tylko komfortowa, ale i stuprocentowo bezpieczna. Wytrzymały i trwały silnik pozwala na oszczędność paliwa, gwarantując zarazem wspaniałe osiągi. Możemy wybierać spośród czterech profili jazdy – by dostosować auto do własnych potrzeb. Golf Variant to samochód ekologiczny dzięki zastosowaniu BlueMotion Technology.

Wielbiciele nowych technologii także nie będą zawiedzeni – systemy radiowe, multimedialne i nawigacyjne są tutaj na najwyższym poziomie. Bezpieczeństwo to sprawa kluczowa, dlatego zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań, jak choćby elektroniczny hamulec postojowy, system stabilizacji toru jazdy ESP czy proaktywną ochronę pasażerów.

Wybierać możemy spośród trzech wersji wyposażenia : Trendline, Comfortline oraz Highline. Każdy z nich kryje w sobie mnóstwo niespodzianek – by poczuć się w jego wnętrzu doskonale!

Cechy i funkcje

Stylistyka

Stylistyka przodu

Stylistyka przodu

Zna swoją wartość

Projektując przód Golfa Varianta, chcieliśmy szczególnie podkreślić dynamiczną linię maski. Zderzaki zostały utrzymane w kolorystyce nadwozia, a osłona wlotu powietrza do chłodnicy w eleganckiej czerni. Kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej zintegrowane zostały w reflektorach halogenowych podkreślających charakter samochodu.
Wszystko dla kierowcy

Wszystko dla kierowcy

Dobry nastrój

Golf Variant doskonale sprawdza się na długich trasach. Dopełnieniem maksymalnego komfortu wnętrza jest przyjemne oświetlenie, oferowane w standardzie dla wersji wyposażenia Highline. Oświetlenie wokół nóg, na klamkach drzwi i podłokietnikach pozwala lepiej orientować się w przestrzeni auta i podkreśla jego nowoczesny styl. Dopełnieniem tego funkcjonalnego pakietu jest ułatwiające czytanie oświetlenie w technologii LED z przodu i z tyłu.
Reflektory

Reflektory

Reflektory
Dobra widoczność

Prosto do celu – w Golfie Variancie masz opcjonalnie do wyboru różne systemy reflektorów bi-ksenonowych, które gwarantują lepszą widoczność i bardziej oszczędną jazdę.
Jako opcja oferowane są reflektory bi-ksenonowe ze światłami drogowymi i funkcją doświetlania zakrętów. Wiązka światła dynamicznie dostosowuje się do warunków panujących na drodze i jasności otoczenia. Dodatkowo na dobre oświetlenie wpływa instalacja spryskiwaczy reflektorów z sygnalizacją poziomu płynu. Opcjonalnie można wyposażyć samochód w reflektory bi-ksenonowe z lampami do jazdy dziennej LED i systemem dynamicznego doświetlania zakrętów. Lampy LED doskonale podkreślają sportowy charakter Golfa Varianta. Co więcej, system dynamicznego doświetlania zakrętów zwiększa bezpieczeństwo na trasie, pozwalając odpowiednio wcześnie dostrzegać przeszkody. Samochód można też na życzenie wyposażyć w system Dynamic Light Assist, który reguluje pracę świateł drogowych i zapobiega oślepianiu innych kierowców.
Relingi dachowe

Relingi dachowe

Poniesie jeszcze więcej

Jeśli zabraknie Ci miejsca we wnętrzu nowego Varianta, możesz skorzystać z relingów dachowych, które gwarantują stabilne mocowanie nawet dużych przedmiotów. Relingi te są seryjnie dostępne dla wersji Trendline i Comfortline w kolorze czarnym, natomiast Golf Variant Highline może być wyposażony w chromowane relingi dachowe.
Stylistyka tyłu

Stylistyka tyłu

Stylowy wygląd

Z tyłu sylwetka Golfa Varianta prezentuje się elegancko i drapieżnie. Pokrywa bagażnika ze zintegrowanym spojlerem dachowym, tylne światła, zderzak z dyfuzorem oraz czarna końcówka układu wydechowego podkreślają więcej niż tylko funkcjonalny charakter samochodu.
Linia boczna

Linia boczna

Sportowy profil

Charakter warto podkreślić na starcie. Sportowa stylistyka Golfa Varianta od razu rzuca się w oczy. Elegancki słupek B w połyskującej czerni oraz lusterka boczne i klamki drzwi w kolorystyce karoserii podkreślają dynamikę modelu. Uwagę zwracają stylowe relingi dachowe i chronione przed nagrzewaniem się szyby, które dowodzą harmonijnego połączenia sportowych cech Golfa Varianta z jego funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu.
Koła

Koła

Błyskotliwy detal

Szczegół, który wyraźnie przyciąga wzrok. Dostępne opcjonalnie obręcze ze stopów metali lekkich zdradzają dynamiczne zacięcie Varianta. 16-calowe obręcze Toronto i Dover z wysokim połyskiem i oponami 205/55 posiadają zabezpieczające przed kradzieżą śruby. Opcjonalnie można wyposażyć Golfa Varianta w 17-calowe obręcze ze stopów metali lekkich „Dijon” z oponami o rozmiarze 225/45/R17.

Komfort

Skórzana tapicerka

Skórzana tapicerka

Sportowa elegancja

Golfa można doposażyć w skórzaną tapicerkę "Vienna", która nadaje wnętrzu auta wyrafinowania i stylu. Jej delikatny materiał podnosi komfort podróżowania samochodem. Dodatkowo, skórzana kierownica i drążek zmiany biegów są bardzo poręczne i przyjemne w dotyku.
Klimatyzacja

Klimatyzacja

Atmosfera podróżowania

Klimatyzacja "Climatronic" dzięki swojej 2-strefowej regulacji temperatury pozwala na indywidualne rozprowadzanie nawiewu w samochodzie. Oddzielna funkcja chłodzenia schowka zapewnia komfortowe przewożenie napojów, które pozostaną zimne tak długo, jak tylko zechcesz. Klimatyzację można ustawiać z dokładnością do pół stopnia Celsjusza.
Fotel kierowcy ergoActive

Fotel kierowcy ergoActive

Lepsze dopasowanie

Sportowe fotele kierowcy i pasażera ergoActive to elementy po raz pierwszy oferowane w Golfie. Oprócz regulacji wysokości siedzenia i funkcji podgrzewania, fotel posiada możliwość ustawienia głębokości, długości i pochylenia siedziska. Fotel kierowcy został dodatkowo wyposażony w elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa z funkcją masażu. Jego doskonałe właściwości ergonomiczne zapewnią maksimum komfortu.
Hak holowniczy

Hak holowniczy

Pomocna ręka

Golf bez większego wysiłku pomoże w przetransportowaniu każdego ładunku o wadze do 1900 kg (w zależności od wersji silnikowej), jak np. łódź, przyczepa transportowa lub kempingowa. Hak holowniczy może zostać złożony w każdej chwili, tak by pozostawić sylwetkę pojazdu nieskazitelną i dynamiczną.

Systemy wspomagające

ACC - aktywny tempomat

ACC - aktywny tempomat

Zachowaj bezpieczny dystans.

Aktywny tempomat ACC z automatyczną regulacją odległości do jadącego z przodu pojazdu ("Front Assist") zapewnia zachowanie bezpiecznej odległości i komfort np. podczas jazdy autostradą lub w korkach. System analizuje odległość do pojazdów przed nami korzystając z czujnika radarowego umieszczonego z przodu auta (zasięg do 200 m). Żądaną odległość kierowca ustawia za pomocą przycisków na kierownicy multifunkcyjnej. ACC utrzymuje bezpieczny dystans i automatycznie dostosowuje prędkość jazdy, a w razie potrzeby odpowiednio przyhamowuje samochód. Co najważniejsze - aktywny tempomat ACC pomaga kierowcy z wyprzedzeniem rozpoznać krytyczne sytuacje, przez co automatycznie zmniejsza ryzyko wypadku.

"Front Assist"

Obserwacja

Tempomat z automatyczną regulacją odległości "ACC" (Adaptive Cruise Control) połączony został z innowacyjnym systemem obserwacji otoczenia "Front Assist". System odpowiada za błyskawiczne rozpoznanie hamowania pojazdu poprzedzającego oraz w następstwie, dostosowuje do niego prędkość. W przypadku gdy odległość do pojazdu z przodu gwałtownie maleje, system awaryjnie wyhamowuje prędkość Golfa, a w razie konieczności zatrzymuje samochód. Technika Volkswagena sprzyja bezpieczeństwu.

"Park Assist"

Współpraca

Na systemy wspomagające składają się także te, które wspierają kierowcę nie tylko w trakcie jazdy, ale także podczas manewrów parkowania. "Park Assist", system odpowiedzialny za ułatwienie parkowania, skanuje za pomocą czujników ultradźwiękowych przestrzeń dookoła pojazdu, poszukując dogodnego miejsca postojowego (długości pojazdu + 80 cm). Po zaakceptowaniu wybranego miejsca i ustawieniu samochodu w optymalnej pozycji, system wykona cały manewr parkowania wyręczając kierowcę. Jego jedynym zadaniem jest sterowanie pedałem gazu oraz hamowanie. Golf potrafi więcej niż inni.

"Lane Assist"

Kontrola

Asystent toru jazdy "Lane Assist", dzięki zainstalowanej z przodu pojazdu kamerze, poddaje stałej kontroli obrany tor jazdy. System reaguje np. na przekroczenie linii ograniczającej pas ruchu, przekazując delikatne wibracje do kierownicy w celu ostrzeżenia kierowcy. Golf dba o to, byś bezpiecznie trafił do celu.

"Dynamic Light Assist"

Ostrożność

"Dynamic Light Assist", który automatycznie reguluje pracę świateł drogowych, zwiększa bezpieczeństwo Twoje i innych uczestników ruchu, zwłaszcza w nocy. System jest dostępny jako opcja dla reflektorów bi-ksenonowych. Dzięki funkcji "Dynamic Light Assist" kierowca nie musi pamiętać o zmianie świateł drogowych na mijania (i odwrotnie). System, dzięki kamerze rozpoznającej pojazdy jadące z naprzeciwka, automatycznie przełącza światła, co zapobiega oślepianiu innych uczestników ruchu. Golf wspiera swoimi innowacyjnymi rozwiązaniami.

Technologia

Silniki TDI

Silniki TDI

Praca z kulturą

Silniki TDI zostały zaprojektowane z myślą o długotrwałej żywotności, niskim spalaniu paliwa oraz emisji CO2. Wszystkie czterocylindrowe jednostki TDI wyposażone zostały w filtr cząsteczek stałych. Silniki te charakteryzują się wysoką kulturą pracy i nie przenoszą drgań do wnętrza pojazdu. Podstawowy model w wersji wysokoprężnej (TDI) zużywa średnio 3,8 l oleju napędowego na 100 km.
Silniki TSI

Silniki TSI

Innowacja i wydajność

Innowacyjne jednostki TSI łączą w sobie cechy bezpośredniego wtrysku paliwa oraz maksymalnej wydajności. Golf wyposażony w benzynowy silnik zapewnia wystarczającą moc, zadowalające osiągi oraz gwarantuje przyjemność z jazdy dla każdego kierowcy. Zastosowany downsizing wybranych silników wpływa na oszczędność spalanego paliwa. Podstawowy model w wersji benzynowej (TSI) zużywa średnio 4,9 l benzyny na 100 km.
BlueMotion Technology

BlueMotion Technology

Odpowiedzialność

Niskie spalanie oraz niewielki poziom emisji CO2 w Golfie BlueMotion Technology korzystnie wpływają na środowisko. Optymalna prędkość obrotowa biegu jałowego, dłuższe przełożenie, a także opony o obniżonym oporze toczenia sprawiają, że auto jest bardziej ekologiczne i oszczędne.
Wybór profilu jazdy

Wybór profilu jazdy

Własny styl jazdy

Golf posiada możliwość wyboru profilu jazdy. W samochodzie dostępne są cztery, a w połączeniu z "DCC" (adaptacyjną regulacją zawieszenia) - nawet pięć stylów jazdy: Eco, Sport, Normal, Individual i w przypadku "DCC" także Comfort. Profil Eco zapewnia optymalne zarządzanie m.in. pracą silnika i klimatyzacji, tak by ograniczyć spalanie paliwa. Golf bardzo efektywnie wykorzystuje swoje jednostki napędowe, dając przy tym maksimum radości z jazdy. Wybór odpowiedniego stylu podróżowania odbywa się za pomocą wciśnięcia przycisku na ekranie nawigacji lub systemu radiowego.
Zarządzanie pracą cylindrów

Zarządzanie pracą cylindrów

Praca bez wysiłku

System aktywnego zarządzania pracą cylindrów w silniku 1.4 TSI został zastosowany po raz pierwszy w wielkoseryjnej jednostce czterocylindrowej. Golf odłącza dwa cylindry przy niskich i średnich obciążeniach silnika, co obniża spalanie i wpływa na oszczędność. Takie rozwiązanie potrafi zapewnić zużycie paliwa mniejsze nawet o 0,4 l/100 km. Co więcej, nie narusza to dynamiki ani komfortu jazdy.

Multimedia

Systemy radiowe

Systemy radiowe

Dźwięk najwyższej klasy

System radiowy "Composition" zapewnia wrażenia akustyczne z najwyższej półki. Jego trzy różne warianty: "Touch", "Colour" i "Media" posiadają 5- lub 5,8-calowy ekran dotykowy, który ułatwia obsługę. Wszystkie odmiany zostały wyposażone w czytnik kart SD oraz złącza AUX-IN. Radio "Composition Media" uzupełniono m.in. o przygotowanie do montażu telefonu komórkowego w systemie Bluetooth.
Systemy nawigacyjne

Systemy nawigacyjne

Nieustannie do celu

W Golfie dostępne są dwa rodzaje systemów nawigacji: "Discover Media" i "Discover Pro". Pierwszy z nich charakteryzuje się dotykowym wyświetlaczem o wielkości 5 cali, natomiast drugi - 8 cali. Obydwa ekrany są bardzo czytelne i zapewniają perfekcyjną obsługę nawigacji. System "Discover Pro" posiada także napęd DVD, moduł telefoniczny UMTS, rozszerzoną funkcję obsługi głosowej, nawigację z mapami 3D i twardy dysk o pojemności 64 GB.
Systemy multimedialne

Systemy multimedialne

Kompatybilność

Systemy multimedialne Golfa gwarantują możliwość podłączenia różnych urządzeń zewnętrznych. Kierowca może słuchać swojej ulubionej muzyki z przenośnego odtwarzacza MP3, a także z iPoda, iPada, iPhona, czy innych smartfonów różnych producentów.

Bezpieczeństwo

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP

Właściwy tor

Podczas jazdy kierowcę wspiera elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP, który steruje pracą hamulców i silnika, a w krytycznych sytuacjach zapobiega wpadnięciu w poślizg.
System awaryjnego hamowania

System awaryjnego hamowania

Stworzony do miasta

System awaryjnego hamowania szczególnie przydaje się w ruchu miejskim. Jest on aktywny podczas poruszania się z prędkością od ok. 5 km/h do 30 km/h. Czujniki systemu skanują przestrzeń w obszarze ok. 10 metrów przed pojazdem i informują o przeszkodach na jego drodze. Jeśli kierowca nie zareaguje na wyświetlane ostrzeżenia, system pomoże mu w szybkim zatrzymaniu auta, zwiększając intensywność hamowania.
Hamulec wielokolizyjny

Hamulec wielokolizyjny

Dodatkowe wsparcie

Hamulec wielokolizyjny, stosowany seryjnie w klasie kompaktowej tylko przez koncern Volkswagena, automatycznie przyhamowuje pojazd, który uległ zderzeniu, aby w istotnym stopniu zmniejszyć występującą energię kinetyczną. Funkcja ta zapobiega wypadkom, w których po pierwszej kolizji dochodzi do drugiego uderzenia. Kierowca ma możliwość wyłączenia tej funkcji w każdej chwili.
Elektroniczny hamulec postojowy

Elektroniczny hamulec postojowy

Płynność

Elektroniczny hamulec postojowy działa płynnie i wygodnie. Uruchamia się go za pomocą jednego przycisku. Jego dodatkowa funkcja "Auto Hold" zapobiega niepożądanemu stoczeniu się samochodu podczas ruszania ze wzniesienia.
Proaktywna ochrona pasażerów

Proaktywna ochrona pasażerów

Technologia z wyższej klasy

Proaktywna ochrona pasażerów jest typowym przykładem technologii przeniesionej z wyższej klasy aut do samochodów kompaktowych. Jeżeli system rozpozna potencjalne zagrożenie wypadkiem, na przykład sugerując się hamowaniem z pełną siłą, pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera zostaną automatycznie naprężone. W przypadku wystąpienia niestabilności jazdy, szyby boczne i rozsuwany dach zostaną prawie całkowicie zamknięte. Dzięki temu kurtyny powietrzne mają lepsze oparcie i mogą optymalnie chronić pasażerów.
Ochrona pasażerów

Ochrona pasażerów

Zaufanie

Nad bezpieczeństwem wszystkich podróżujących czuwają przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, a także specjalnie zaprojektowane zagłówki. Po stronie kierowcy dodatkowo zamontowana została poduszka kolanowa, chroniąca jego nogi w czasie wypadku.

Golf Alltrack

Wygląd zewnętrzny

Wygląd zewnętrzny

Elegancja ze sportowymi cechami.

Masywna, srebrna osłona podwozia z przodu i z tyłu, srebrne nakładki poszerzające progi oraz czarne osłony nadkoli doskonale spełnią swoje zadanie zarówno w miejskiej dżungli, jak i na polnej drodze. Wzrok przyciągają także zderzaki zaprojektowane specjalnie dla Golfa Alltrack. Terenowy wygląd zewnętrzny uzupełniają obudowy lusterek w kolorze srebrnym Reflex oraz chromowana, matowa listwa na osłonie chłodnicy. Z opcjonalnym hakiem holowniczym Golf Alltrack udowadnia swoją siłę, która umożliwia holowanie przyczepy o masie do 2000 kg (z hamulcami, nachylenie 12%).
Wnętrze

Wnętrze

Na zewnątrz masywny, wewnątrz wygodny.

Wsiądź i rozejrzyj się. Elegancka stylistyka wnętrza Golfa Alltrack zafascynuje Ciebie od pierwszego spojrzenia. Aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej w wersji "Dark Magnesium" oraz ekskluzywne listwy dekoracyjne "Tracks" w drzwiach i nad schowkiem podręcznym wprowadzają do wnętrza odrobinę luksusu. Wysokiej jakości tapicerka siedzeń z przyjemnych w dotyku i jednocześnie wytrzymałych materiałów podkreśla wszechstronność Golfa Alltrack.
Bagażnik

Bagażnik

Przestrzeń

Dużo miejsca na spontaniczność: w bagażniku Golfa Alltrack o pojemności 605 litrów znajdzie się miejsce na wszystko - od sprzętu sportowego po duże zakupy. Także wnętrze może być wykorzystywane na wiele sposobów. Zdalne zwalnianie blokady z wnętrza lub z bagażnika umożliwia złożenie oparć tylnej kanapy i powiększenie przestrzeni na bagaż do 1620 litrów. Krawędź bagażnika Golfa Alltrack znajduje się tylko 60 cm nad podłożem, co znacznie ułatwia wkładanie i wyjmowanie bagażu. Otwór pod podłokietnikiem w oparciu tylnej kanapy pozwala na przewożenie długich przedmiotów.
Nawigacja

Nawigacja

Nie tracić celu z oczu.

Dotrzyj do celu jeszcze wygodniej: na życzenie dostępne są dla Golfa Alltrack systemy nawigacyjne Discover Pro lub Discover Media. Oba systemy posiadają kolorowe ekrany dotykowe ułatwiające obsługę, złącze USB i Bluetooth umożliwiające prowadzenie rozmów telefonicznych bez zdejmowania rąk z kierownicy oraz różne możliwości podłączenia zewnętrznych źródeł audio. System Discover Pro posiada także funkcję sterowania głosowego i pozwala na wyświetlanie map w formacie 2D i 3D na 8-calowym (20,3 cm) wyświetlaczu.
Silniki

Silniki

Niezwykle mocny. Niezwykle oszczędny.

W Golfie Alltrack montowane są silniki TDI i TSI najnowszej generacji. Na przykład silnik benzynowy TSI o pojemności 1.8 litra i mocy 132 kW (180 KM) lub trzy warianty wysokoprężne TDI o mocy od 81 kW (110 KM) do 135 kW (184 KM). Wszystkie silniki dla Golfa Alltrack są wyjątkowo mocne, oszczędne, emitują niewiele substancji szkodliwych i współpracują z innowacyjnymi technologiami, jak seryjny napęd na wszystkie koła 4MOTION, który zapewnia optymalną trakcję przy niesprzyjających warunkach pogodowych i na trudnym podłożu.
Profil jazdy

Profil jazdy "offroad"

Wsparcie w każdej sytuacji.

Profil jazdy offroad aktywuje systemy wspomagające i poprawia terenowe właściwości jezdne Golfa Alltrack. Przy ruszaniu pod górę asystent podjazdu i zjazdu ze wzniesienia zapobiega stoczeniu się samochodu lub zgaśnięciu silnika, a podczas zjeżdżania ze wzniesienia prędkość obrotowa silnika jest automatycznie redukowana, utrzymując prędkość między 0 km/h a 30 km/h. Poza utwardzonymi drogami kierowcę wspiera także funkcja wspomagania ruszania w trudnym terenie, odpowiednio dostosowana charakterystyka pedału przyspieszenia oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, specjalnie przystosowany do jazdy terenowej.
4MOTION

4MOTION

Dobrze trzyma się nawierzchni.

Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION automatycznie rozdziela siłę napędową między przednią a tylną oś w taki sposób, aby na każde koło przenoszona była siła odpowiednia dla rodzaju podłoża. Zapobiega to blokowaniu lub poślizgowi kół. Dzięki temu 4MOTION zapewnia doskonałą trakcję na najróżniejszych rodzajach nawierzchni a jednocześnie doskonałe utrzymanie toru jazdy, niezależnie od tego, jak trudna do pokonania jest droga.
Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS

Pokona zakręty i wzniesienia.

Maksymalna przyjemność pokonywania zakrętów: elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS w Golfie Alltrack zapewnia nie tylko większą przyjemność jazdy po krętych drogach, lecz także poprawia bezpieczeństwo. Na zakrętach system generuje odpowiednie ciśnienie hamowania na wewnętrznym przednim kole tak, aby nie mogło wpaść w poślizg. Poprawia to trakcję, pozwala pokonywać zakręty z większą prędkością i zwiększa precyzję kierowania. W połączeniu z opcjonalnym asystentem ruszania pod górę, także podjazdy nie stanowią problemu, bowiem system zapobiega staczaniu się ruszającego samochodu.

Golf GTD

Wygląd zewnętrzny

Wygląd zewnętrzny

Nie wygląda na tak rozsądnego, jak jest w rzeczywistości.

Mimo że jego zmienna konfiguracja wnętrza zapewnia wystarczająco dużo miejsca na codzienne zadania, Golf GTD Variant* wygląda niecodziennie. Sportowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, czerwone zaciski hamulców i duże wloty powietrza nadają mu dynamiczny wygląd. Bądź co bądź pod maską kryje się wyjątkowa siła.
Wnętrze

Wnętrze

Ma coś w sobie.

Atmosferę sportów wyścigowych można znaleźć także we wnętrzu. Golfa GTD Variant* zdobią aplikacje dekoracyjne i panele "Checkered Black", nakładki na pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz obszyta skórą, spłaszczona u dołu, wielofunkcyjna kierownica sportowa z charakterystycznymi dla GTD ramionami. Stylowa gałka dźwigni zmiany biegów przypominająca wyglądem piłeczkę golfową jest przyjemna w dotyku i ergonomiczna a jej kontrastowy szary szew, podobnie jak szew osłony dźwigni zmiany biegów, stanowią atrakcyjne, sportowe akcenty.
Osiągi

Osiągi

Można jeździć szybciej i oszczędniej.

Silnik TDI 2,0 l o mocy 135 kW (184 KM)* Golfa GTD Variant jest oszczędny bez uszczerbku dla dynamiki. Mimo doskonałego momentu obrotowego 380 Nm zużywa w cyklu mieszanym, znacznie mniej niż pięć litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Seryjna BlueMotion Technology oraz emisja spalin poniżej granicy określonej w normie Euro-6 oznaczają ekologiczne podejście do mobilności, nawet podczas sportowej jazdy.
Koła

Koła

Wielki sport.

Projektując obręcze styliści konsekwentnie stawiali na dynamikę podkreślającą sportowy charakter Golfa GTD Variant*. Seryjne, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Curitiba nawiązują stylistycznie do opcjonalnych, 18-calowych obręczy Nogaro. Dzięki większej średnicy wewnętrznej obręcze Nogaro wyglądają na lżejsze i jeszcze lepiej odłasniają czerwone zaciski hamulców. Oba warianty obręczy posiadają podwójne ramiona a a czarny, kontrastowy lakier obręczy Nogaro wygląda wyjątkowo szklachetnie.

Golf R

Siedzenia

Siedzenia

Szybko przyzwyczaisz się do tego, że masz dużo miejsca z tyłu.

Sportowe siedzenia w nowym Golfie R Variant nie tylko wyglądają sportowo, lecz także zapewniają doskonałą stabilność pozycji. Opcjonalnie mogą być obszyte czarną skórą Vienna. Bardziej sportowe akcenty wprowadza skóra Carbon Style z kontrastowymi bokami siedzeń i zagłówkami. Środkowa część siedzeń obszyta jest skórą Nappa w kolorze antracytowym lub Modern Grey ze szwami w kolorze szarym. Oba warianty tapicerki mają logo "R" poniżej zagłówków. Tapicerka tkaninowa Race z wewnętrznymi częściami boków siedzeń obszytymi Alcantarą i kontrastowymi, szarymi szwami perfekcyjnie wkomponowuje się w sportowe wnętrze i zapewnia stabilną pozycję siedzącą podczas dynamicznej jazdy.
Wnętrze

Wnętrze

Zamiłowanie do sportów motorowych.

Nie tylko nazwa Golfa R Variant nawiązuje do sportów motorowych, lecz także jego wnętrze. Podświetlone na niebiesko listwy progowe ze stali nierdzewnej w przednich drzwiach, aplikacje dekoracyjne "Carbon Touch" na tablicy rozdzielczej i w poszyciu drzwi oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej wprowadzają do wnętrza sportowe akcenty. Także czarna podsufitka oraz podświetlone na biało zegary z typowymi dla "R", niebieskimi wskazówkami świadczą o pochodzeniu Golfa R Variant. Na seryjnej, sportowej kierownicy multifunkcyjnej z logo "R" znajdują się dźwigienki zmiany biegów, pozwalające zmieniać przełożenie bez zdejmowania rąk z kierownicy.
Moc silnika

Moc silnika

Od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.

To najmocniejszy Golf Variant w historii. Nowoczesny silnik 2.0 l TSI o mocy 221 kW (300 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm, pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Seryjny napęd na wszystkie koła 4MOTION zapewnia, że moc w każdej chwili jest perfekcyjnie przenoszona na drogę. Wyjątkowo sportowo zachowuje się podczas jazdy Golf R Variant z opcjonalną, adaptacyjną regulacją zawieszenia DCC. W ciągu milisekund system ten indywidualnie dopasowuje każdy amortyzator do nawierzchni i sytuacji. Prawdziwą przyjemność z jazdy gwarantuje seryjna, 6-biegowa przekładnia DSG, która nie tylko zmienia biegi bez spadku momentu obrotowego, lecz także daje możliwość sterowania zmianą biegów przy użyciu dźwigienek na sportowej kierownicy wielofunkcyjnej obszytej skórą.
Przód nadwozia

Przód nadwozia

Nie ukrywa, skąd pochodzi i co w nim tkwi.

Charakterystyczne dla Golfa R Variant są diody LED w formie podwójnego U w reflektorach bi-ksenonowych ze zintegrowanymi światłami do jazdy w dzień i światłami dynamicznie doświetlającymi zakręty. Lecz także takie detale, jak logo "R" na przednich błotnikach, poszerzone progi w kolorze nadwozia, srebrne, anodowane relingi dachowe, chromowane, matowe obudowy lusterek zewnętrznych, świadczą o sportowym DNA Golfa R Variant. Dostępne na życzenie, przyciemniane tylne szyby dodatkowo akcentują sportową stylistykę.
Obręcze ze stopu metali lekkich

Obręcze ze stopu metali lekkich

Perfekcyjny w każdym calu.

Nie ulega wątpliwości, że w nowym Golfie R Variant przyjemność jazdy odgrywa niezwykle ważną rolę. Seryjne, 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz z szerokimi oponami 225 są opcjonalnie dostępne także w wariancie 19-calowym.
Tył nadwozia

Tył nadwozia

Więcej czasu i miejsca.

Golf R Variant nie ukrywa swojej siły. Zdradza ją także z tyłu - tylnym spojlerem i podwójną chromowaną końcówką rury wydechowej z prawej i lewej strony. Spojler dba o optymalny docisk tylnej osi, natomiast rury wydechowe o niepowtarzalne, sportowe brzmienie układu wydechowego.

Stylistyka przodu

Stylistyka przodu
Zna swoją wartość

Projektując przód Golfa Varianta, chcieliśmy szczególnie podkreślić dynamiczną linię maski. Zderzaki zostały utrzymane w kolorystyce nadwozia, a osłona wlotu powietrza do chłodnicy w eleganckiej czerni. Kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej zintegrowane zostały w reflektorach halogenowych podkreślających charakter samochodu.

Wszystko dla kierowcy

Wszystko dla kierowcy
Dobry nastrój

Golf Variant doskonale sprawdza się na długich trasach. Dopełnieniem maksymalnego komfortu wnętrza jest przyjemne oświetlenie, oferowane w standardzie dla wersji wyposażenia Highline. Oświetlenie wokół nóg, na klamkach drzwi i podłokietnikach pozwala lepiej orientować się w przestrzeni auta i podkreśla jego nowoczesny styl. Dopełnieniem tego funkcjonalnego pakietu jest ułatwiające czytanie oświetlenie w technologii LED z przodu i z tyłu.

Reflektory

Reflektory
Reflektory
Dobra widoczność

Prosto do celu – w Golfie Variancie masz opcjonalnie do wyboru różne systemy reflektorów bi-ksenonowych, które gwarantują lepszą widoczność i bardziej oszczędną jazdę.
Jako opcja oferowane są reflektory bi-ksenonowe ze światłami drogowymi i funkcją doświetlania zakrętów. Wiązka światła dynamicznie dostosowuje się do warunków panujących na drodze i jasności otoczenia. Dodatkowo na dobre oświetlenie wpływa instalacja spryskiwaczy reflektorów z sygnalizacją poziomu płynu. Opcjonalnie można wyposażyć samochód w reflektory bi-ksenonowe z lampami do jazdy dziennej LED i systemem dynamicznego doświetlania zakrętów. Lampy LED doskonale podkreślają sportowy charakter Golfa Varianta. Co więcej, system dynamicznego doświetlania zakrętów zwiększa bezpieczeństwo na trasie, pozwalając odpowiednio wcześnie dostrzegać przeszkody. Samochód można też na życzenie wyposażyć w system Dynamic Light Assist, który reguluje pracę świateł drogowych i zapobiega oślepianiu innych kierowców.

Relingi dachowe

Relingi dachowe
Poniesie jeszcze więcej

Jeśli zabraknie Ci miejsca we wnętrzu nowego Varianta, możesz skorzystać z relingów dachowych, które gwarantują stabilne mocowanie nawet dużych przedmiotów. Relingi te są seryjnie dostępne dla wersji Trendline i Comfortline w kolorze czarnym, natomiast Golf Variant Highline może być wyposażony w chromowane relingi dachowe.

Stylistyka tyłu

Stylistyka tyłu
Stylowy wygląd

Z tyłu sylwetka Golfa Varianta prezentuje się elegancko i drapieżnie. Pokrywa bagażnika ze zintegrowanym spojlerem dachowym, tylne światła, zderzak z dyfuzorem oraz czarna końcówka układu wydechowego podkreślają więcej niż tylko funkcjonalny charakter samochodu.

Linia boczna

Linia boczna
Sportowy profil

Charakter warto podkreślić na starcie. Sportowa stylistyka Golfa Varianta od razu rzuca się w oczy. Elegancki słupek B w połyskującej czerni oraz lusterka boczne i klamki drzwi w kolorystyce karoserii podkreślają dynamikę modelu. Uwagę zwracają stylowe relingi dachowe i chronione przed nagrzewaniem się szyby, które dowodzą harmonijnego połączenia sportowych cech Golfa Varianta z jego funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu.

Koła

Koła
Błyskotliwy detal

Szczegół, który wyraźnie przyciąga wzrok. Dostępne opcjonalnie obręcze ze stopów metali lekkich zdradzają dynamiczne zacięcie Varianta. 16-calowe obręcze Toronto i Dover z wysokim połyskiem i oponami 205/55 posiadają zabezpieczające przed kradzieżą śruby. Opcjonalnie można wyposażyć Golfa Varianta w 17-calowe obręcze ze stopów metali lekkich „Dijon” z oponami o rozmiarze 225/45/R17.

Skórzana tapicerka

Skórzana tapicerka
Sportowa elegancja

Golfa można doposażyć w skórzaną tapicerkę "Vienna", która nadaje wnętrzu auta wyrafinowania i stylu. Jej delikatny materiał podnosi komfort podróżowania samochodem. Dodatkowo, skórzana kierownica i drążek zmiany biegów są bardzo poręczne i przyjemne w dotyku.

Klimatyzacja

Klimatyzacja
Atmosfera podróżowania

Klimatyzacja "Climatronic" dzięki swojej 2-strefowej regulacji temperatury pozwala na indywidualne rozprowadzanie nawiewu w samochodzie. Oddzielna funkcja chłodzenia schowka zapewnia komfortowe przewożenie napojów, które pozostaną zimne tak długo, jak tylko zechcesz. Klimatyzację można ustawiać z dokładnością do pół stopnia Celsjusza.

Fotel kierowcy ergoActive

Fotel kierowcy ergoActive
Lepsze dopasowanie

Sportowe fotele kierowcy i pasażera ergoActive to elementy po raz pierwszy oferowane w Golfie. Oprócz regulacji wysokości siedzenia i funkcji podgrzewania, fotel posiada możliwość ustawienia głębokości, długości i pochylenia siedziska. Fotel kierowcy został dodatkowo wyposażony w elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa z funkcją masażu. Jego doskonałe właściwości ergonomiczne zapewnią maksimum komfortu.

Hak holowniczy

Hak holowniczy
Pomocna ręka

Golf bez większego wysiłku pomoże w przetransportowaniu każdego ładunku o wadze do 1900 kg (w zależności od wersji silnikowej), jak np. łódź, przyczepa transportowa lub kempingowa. Hak holowniczy może zostać złożony w każdej chwili, tak by pozostawić sylwetkę pojazdu nieskazitelną i dynamiczną.

ACC - aktywny tempomat

ACC - aktywny tempomat
Zachowaj bezpieczny dystans.

Aktywny tempomat ACC z automatyczną regulacją odległości do jadącego z przodu pojazdu ("Front Assist") zapewnia zachowanie bezpiecznej odległości i komfort np. podczas jazdy autostradą lub w korkach. System analizuje odległość do pojazdów przed nami korzystając z czujnika radarowego umieszczonego z przodu auta (zasięg do 200 m). Żądaną odległość kierowca ustawia za pomocą przycisków na kierownicy multifunkcyjnej. ACC utrzymuje bezpieczny dystans i automatycznie dostosowuje prędkość jazdy, a w razie potrzeby odpowiednio przyhamowuje samochód. Co najważniejsze - aktywny tempomat ACC pomaga kierowcy z wyprzedzeniem rozpoznać krytyczne sytuacje, przez co automatycznie zmniejsza ryzyko wypadku.

"Front Assist"

Obserwacja

Tempomat z automatyczną regulacją odległości "ACC" (Adaptive Cruise Control) połączony został z innowacyjnym systemem obserwacji otoczenia "Front Assist". System odpowiada za błyskawiczne rozpoznanie hamowania pojazdu poprzedzającego oraz w następstwie, dostosowuje do niego prędkość. W przypadku gdy odległość do pojazdu z przodu gwałtownie maleje, system awaryjnie wyhamowuje prędkość Golfa, a w razie konieczności zatrzymuje samochód. Technika Volkswagena sprzyja bezpieczeństwu.

"Park Assist"

Współpraca

Na systemy wspomagające składają się także te, które wspierają kierowcę nie tylko w trakcie jazdy, ale także podczas manewrów parkowania. "Park Assist", system odpowiedzialny za ułatwienie parkowania, skanuje za pomocą czujników ultradźwiękowych przestrzeń dookoła pojazdu, poszukując dogodnego miejsca postojowego (długości pojazdu + 80 cm). Po zaakceptowaniu wybranego miejsca i ustawieniu samochodu w optymalnej pozycji, system wykona cały manewr parkowania wyręczając kierowcę. Jego jedynym zadaniem jest sterowanie pedałem gazu oraz hamowanie. Golf potrafi więcej niż inni.

"Lane Assist"

Kontrola

Asystent toru jazdy "Lane Assist", dzięki zainstalowanej z przodu pojazdu kamerze, poddaje stałej kontroli obrany tor jazdy. System reaguje np. na przekroczenie linii ograniczającej pas ruchu, przekazując delikatne wibracje do kierownicy w celu ostrzeżenia kierowcy. Golf dba o to, byś bezpiecznie trafił do celu.

"Dynamic Light Assist"

Ostrożność

"Dynamic Light Assist", który automatycznie reguluje pracę świateł drogowych, zwiększa bezpieczeństwo Twoje i innych uczestników ruchu, zwłaszcza w nocy. System jest dostępny jako opcja dla reflektorów bi-ksenonowych. Dzięki funkcji "Dynamic Light Assist" kierowca nie musi pamiętać o zmianie świateł drogowych na mijania (i odwrotnie). System, dzięki kamerze rozpoznającej pojazdy jadące z naprzeciwka, automatycznie przełącza światła, co zapobiega oślepianiu innych uczestników ruchu. Golf wspiera swoimi innowacyjnymi rozwiązaniami.

Silniki TDI

Silniki TDI
Praca z kulturą

Silniki TDI zostały zaprojektowane z myślą o długotrwałej żywotności, niskim spalaniu paliwa oraz emisji CO2. Wszystkie czterocylindrowe jednostki TDI wyposażone zostały w filtr cząsteczek stałych. Silniki te charakteryzują się wysoką kulturą pracy i nie przenoszą drgań do wnętrza pojazdu. Podstawowy model w wersji wysokoprężnej (TDI) zużywa średnio 3,8 l oleju napędowego na 100 km.

Silniki TSI

Silniki TSI
Innowacja i wydajność

Innowacyjne jednostki TSI łączą w sobie cechy bezpośredniego wtrysku paliwa oraz maksymalnej wydajności. Golf wyposażony w benzynowy silnik zapewnia wystarczającą moc, zadowalające osiągi oraz gwarantuje przyjemność z jazdy dla każdego kierowcy. Zastosowany downsizing wybranych silników wpływa na oszczędność spalanego paliwa. Podstawowy model w wersji benzynowej (TSI) zużywa średnio 4,9 l benzyny na 100 km.

BlueMotion Technology

BlueMotion Technology
Odpowiedzialność

Niskie spalanie oraz niewielki poziom emisji CO2 w Golfie BlueMotion Technology korzystnie wpływają na środowisko. Optymalna prędkość obrotowa biegu jałowego, dłuższe przełożenie, a także opony o obniżonym oporze toczenia sprawiają, że auto jest bardziej ekologiczne i oszczędne.

Wybór profilu jazdy

Wybór profilu jazdy
Własny styl jazdy

Golf posiada możliwość wyboru profilu jazdy. W samochodzie dostępne są cztery, a w połączeniu z "DCC" (adaptacyjną regulacją zawieszenia) - nawet pięć stylów jazdy: Eco, Sport, Normal, Individual i w przypadku "DCC" także Comfort. Profil Eco zapewnia optymalne zarządzanie m.in. pracą silnika i klimatyzacji, tak by ograniczyć spalanie paliwa. Golf bardzo efektywnie wykorzystuje swoje jednostki napędowe, dając przy tym maksimum radości z jazdy. Wybór odpowiedniego stylu podróżowania odbywa się za pomocą wciśnięcia przycisku na ekranie nawigacji lub systemu radiowego.

Zarządzanie pracą cylindrów

Zarządzanie pracą cylindrów
Praca bez wysiłku

System aktywnego zarządzania pracą cylindrów w silniku 1.4 TSI został zastosowany po raz pierwszy w wielkoseryjnej jednostce czterocylindrowej. Golf odłącza dwa cylindry przy niskich i średnich obciążeniach silnika, co obniża spalanie i wpływa na oszczędność. Takie rozwiązanie potrafi zapewnić zużycie paliwa mniejsze nawet o 0,4 l/100 km. Co więcej, nie narusza to dynamiki ani komfortu jazdy.

Systemy radiowe

Systemy radiowe
Dźwięk najwyższej klasy

System radiowy "Composition" zapewnia wrażenia akustyczne z najwyższej półki. Jego trzy różne warianty: "Touch", "Colour" i "Media" posiadają 5- lub 5,8-calowy ekran dotykowy, który ułatwia obsługę. Wszystkie odmiany zostały wyposażone w czytnik kart SD oraz złącza AUX-IN. Radio "Composition Media" uzupełniono m.in. o przygotowanie do montażu telefonu komórkowego w systemie Bluetooth.

Systemy nawigacyjne

Systemy nawigacyjne
Nieustannie do celu

W Golfie dostępne są dwa rodzaje systemów nawigacji: "Discover Media" i "Discover Pro". Pierwszy z nich charakteryzuje się dotykowym wyświetlaczem o wielkości 5 cali, natomiast drugi - 8 cali. Obydwa ekrany są bardzo czytelne i zapewniają perfekcyjną obsługę nawigacji. System "Discover Pro" posiada także napęd DVD, moduł telefoniczny UMTS, rozszerzoną funkcję obsługi głosowej, nawigację z mapami 3D i twardy dysk o pojemności 64 GB.

Systemy multimedialne

Systemy multimedialne
Kompatybilność

Systemy multimedialne Golfa gwarantują możliwość podłączenia różnych urządzeń zewnętrznych. Kierowca może słuchać swojej ulubionej muzyki z przenośnego odtwarzacza MP3, a także z iPoda, iPada, iPhona, czy innych smartfonów różnych producentów.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP
Właściwy tor

Podczas jazdy kierowcę wspiera elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP, który steruje pracą hamulców i silnika, a w krytycznych sytuacjach zapobiega wpadnięciu w poślizg.

System awaryjnego hamowania

System awaryjnego hamowania
Stworzony do miasta

System awaryjnego hamowania szczególnie przydaje się w ruchu miejskim. Jest on aktywny podczas poruszania się z prędkością od ok. 5 km/h do 30 km/h. Czujniki systemu skanują przestrzeń w obszarze ok. 10 metrów przed pojazdem i informują o przeszkodach na jego drodze. Jeśli kierowca nie zareaguje na wyświetlane ostrzeżenia, system pomoże mu w szybkim zatrzymaniu auta, zwiększając intensywność hamowania.

Hamulec wielokolizyjny

Hamulec wielokolizyjny
Dodatkowe wsparcie

Hamulec wielokolizyjny, stosowany seryjnie w klasie kompaktowej tylko przez koncern Volkswagena, automatycznie przyhamowuje pojazd, który uległ zderzeniu, aby w istotnym stopniu zmniejszyć występującą energię kinetyczną. Funkcja ta zapobiega wypadkom, w których po pierwszej kolizji dochodzi do drugiego uderzenia. Kierowca ma możliwość wyłączenia tej funkcji w każdej chwili.

Elektroniczny hamulec postojowy

Elektroniczny hamulec postojowy
Płynność

Elektroniczny hamulec postojowy działa płynnie i wygodnie. Uruchamia się go za pomocą jednego przycisku. Jego dodatkowa funkcja "Auto Hold" zapobiega niepożądanemu stoczeniu się samochodu podczas ruszania ze wzniesienia.

Proaktywna ochrona pasażerów

Proaktywna ochrona pasażerów
Technologia z wyższej klasy

Proaktywna ochrona pasażerów jest typowym przykładem technologii przeniesionej z wyższej klasy aut do samochodów kompaktowych. Jeżeli system rozpozna potencjalne zagrożenie wypadkiem, na przykład sugerując się hamowaniem z pełną siłą, pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera zostaną automatycznie naprężone. W przypadku wystąpienia niestabilności jazdy, szyby boczne i rozsuwany dach zostaną prawie całkowicie zamknięte. Dzięki temu kurtyny powietrzne mają lepsze oparcie i mogą optymalnie chronić pasażerów.

Ochrona pasażerów

Ochrona pasażerów
Zaufanie

Nad bezpieczeństwem wszystkich podróżujących czuwają przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, a także specjalnie zaprojektowane zagłówki. Po stronie kierowcy dodatkowo zamontowana została poduszka kolanowa, chroniąca jego nogi w czasie wypadku.

Wygląd zewnętrzny

Wygląd zewnętrzny
Elegancja ze sportowymi cechami.

Masywna, srebrna osłona podwozia z przodu i z tyłu, srebrne nakładki poszerzające progi oraz czarne osłony nadkoli doskonale spełnią swoje zadanie zarówno w miejskiej dżungli, jak i na polnej drodze. Wzrok przyciągają także zderzaki zaprojektowane specjalnie dla Golfa Alltrack. Terenowy wygląd zewnętrzny uzupełniają obudowy lusterek w kolorze srebrnym Reflex oraz chromowana, matowa listwa na osłonie chłodnicy. Z opcjonalnym hakiem holowniczym Golf Alltrack udowadnia swoją siłę, która umożliwia holowanie przyczepy o masie do 2000 kg (z hamulcami, nachylenie 12%).

Wnętrze

Wnętrze
Na zewnątrz masywny, wewnątrz wygodny.

Wsiądź i rozejrzyj się. Elegancka stylistyka wnętrza Golfa Alltrack zafascynuje Ciebie od pierwszego spojrzenia. Aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej w wersji "Dark Magnesium" oraz ekskluzywne listwy dekoracyjne "Tracks" w drzwiach i nad schowkiem podręcznym wprowadzają do wnętrza odrobinę luksusu. Wysokiej jakości tapicerka siedzeń z przyjemnych w dotyku i jednocześnie wytrzymałych materiałów podkreśla wszechstronność Golfa Alltrack.

Bagażnik

Bagażnik
Przestrzeń

Dużo miejsca na spontaniczność: w bagażniku Golfa Alltrack o pojemności 605 litrów znajdzie się miejsce na wszystko - od sprzętu sportowego po duże zakupy. Także wnętrze może być wykorzystywane na wiele sposobów. Zdalne zwalnianie blokady z wnętrza lub z bagażnika umożliwia złożenie oparć tylnej kanapy i powiększenie przestrzeni na bagaż do 1620 litrów. Krawędź bagażnika Golfa Alltrack znajduje się tylko 60 cm nad podłożem, co znacznie ułatwia wkładanie i wyjmowanie bagażu. Otwór pod podłokietnikiem w oparciu tylnej kanapy pozwala na przewożenie długich przedmiotów.

Nawigacja

Nawigacja
Nie tracić celu z oczu.

Dotrzyj do celu jeszcze wygodniej: na życzenie dostępne są dla Golfa Alltrack systemy nawigacyjne Discover Pro lub Discover Media. Oba systemy posiadają kolorowe ekrany dotykowe ułatwiające obsługę, złącze USB i Bluetooth umożliwiające prowadzenie rozmów telefonicznych bez zdejmowania rąk z kierownicy oraz różne możliwości podłączenia zewnętrznych źródeł audio. System Discover Pro posiada także funkcję sterowania głosowego i pozwala na wyświetlanie map w formacie 2D i 3D na 8-calowym (20,3 cm) wyświetlaczu.

Silniki

Silniki
Niezwykle mocny. Niezwykle oszczędny.

W Golfie Alltrack montowane są silniki TDI i TSI najnowszej generacji. Na przykład silnik benzynowy TSI o pojemności 1.8 litra i mocy 132 kW (180 KM) lub trzy warianty wysokoprężne TDI o mocy od 81 kW (110 KM) do 135 kW (184 KM). Wszystkie silniki dla Golfa Alltrack są wyjątkowo mocne, oszczędne, emitują niewiele substancji szkodliwych i współpracują z innowacyjnymi technologiami, jak seryjny napęd na wszystkie koła 4MOTION, który zapewnia optymalną trakcję przy niesprzyjających warunkach pogodowych i na trudnym podłożu.

Profil jazdy "offroad"

Profil jazdy
Wsparcie w każdej sytuacji.

Profil jazdy offroad aktywuje systemy wspomagające i poprawia terenowe właściwości jezdne Golfa Alltrack. Przy ruszaniu pod górę asystent podjazdu i zjazdu ze wzniesienia zapobiega stoczeniu się samochodu lub zgaśnięciu silnika, a podczas zjeżdżania ze wzniesienia prędkość obrotowa silnika jest automatycznie redukowana, utrzymując prędkość między 0 km/h a 30 km/h. Poza utwardzonymi drogami kierowcę wspiera także funkcja wspomagania ruszania w trudnym terenie, odpowiednio dostosowana charakterystyka pedału przyspieszenia oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, specjalnie przystosowany do jazdy terenowej.

4MOTION

4MOTION
Dobrze trzyma się nawierzchni.

Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION automatycznie rozdziela siłę napędową między przednią a tylną oś w taki sposób, aby na każde koło przenoszona była siła odpowiednia dla rodzaju podłoża. Zapobiega to blokowaniu lub poślizgowi kół. Dzięki temu 4MOTION zapewnia doskonałą trakcję na najróżniejszych rodzajach nawierzchni a jednocześnie doskonałe utrzymanie toru jazdy, niezależnie od tego, jak trudna do pokonania jest droga.

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS
Pokona zakręty i wzniesienia.

Maksymalna przyjemność pokonywania zakrętów: elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS w Golfie Alltrack zapewnia nie tylko większą przyjemność jazdy po krętych drogach, lecz także poprawia bezpieczeństwo. Na zakrętach system generuje odpowiednie ciśnienie hamowania na wewnętrznym przednim kole tak, aby nie mogło wpaść w poślizg. Poprawia to trakcję, pozwala pokonywać zakręty z większą prędkością i zwiększa precyzję kierowania. W połączeniu z opcjonalnym asystentem ruszania pod górę, także podjazdy nie stanowią problemu, bowiem system zapobiega staczaniu się ruszającego samochodu.

Wygląd zewnętrzny

Wygląd zewnętrzny
Nie wygląda na tak rozsądnego, jak jest w rzeczywistości.

Mimo że jego zmienna konfiguracja wnętrza zapewnia wystarczająco dużo miejsca na codzienne zadania, Golf GTD Variant* wygląda niecodziennie. Sportowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, czerwone zaciski hamulców i duże wloty powietrza nadają mu dynamiczny wygląd. Bądź co bądź pod maską kryje się wyjątkowa siła.

Przód nadwozia zdobi osłona dolnego wlotu powietrza i chłodnicy o strukturze plastra miodu. Osłona chłodnicy podkreślona jest elegancką chromowaną listwą. Typowe dla GTD są zderzaki i nakładki na progi w kolorze nadwozia. Logo GTD na osłonie chłodnicy, błotnikach i tylnej części nadwozia zdradza robiące wrażenie możliwości i zachwycającą efektywność. Chromowana, podwójna końcówka rury wydechowej stanowi charakterystyczne zakończenie niezwykłego nadwozia.

* Zużycie paliwa l/100km: (w cyklu miejskim) 5,7 - 5,2 / (w cyklu pozamiejskim) 4,3 - 4,0 / (w cyklu mieszanym) 4,8 - 4,4; emisja CO2 w cyklu mieszanym, g/km: 125;klasa efektywności B***

Wnętrze

Wnętrze
Ma coś w sobie.

Atmosferę sportów wyścigowych można znaleźć także we wnętrzu. Golfa GTD Variant* zdobią aplikacje dekoracyjne i panele "Checkered Black", nakładki na pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz obszyta skórą, spłaszczona u dołu, wielofunkcyjna kierownica sportowa z charakterystycznymi dla GTD ramionami. Stylowa gałka dźwigni zmiany biegów przypominająca wyglądem piłeczkę golfową jest przyjemna w dotyku i ergonomiczna a jej kontrastowy szary szew, podobnie jak szew osłony dźwigni zmiany biegów, stanowią atrakcyjne, sportowe akcenty.

Także wzór kraty na tkaninie tapicerki "Clark" podkreśla znany, sportowy styl wnętrza. W ciemności wzrok przyciągają podświetlone na biało listwy na przednich progach.

* Zużycie paliwa l/100km: (w cyklu miejskim) 5,7 - 5,2 / (w cyklu pozamiejskim) 4,3 - 4,0 / (w cyklu mieszanym) 4,8 - 4,4; emisja CO2 w cyklu mieszanym, g/km: 125;klasa efektywności B***

Osiągi

Osiągi
Można jeździć szybciej i oszczędniej.

Silnik TDI 2,0 l o mocy 135 kW (184 KM)* Golfa GTD Variant jest oszczędny bez uszczerbku dla dynamiki. Mimo doskonałego momentu obrotowego 380 Nm zużywa w cyklu mieszanym, znacznie mniej niż pięć litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Seryjna BlueMotion Technology oraz emisja spalin poniżej granicy określonej w normie Euro-6 oznaczają ekologiczne podejście do mobilności, nawet podczas sportowej jazdy.

Dzięki seryjnie obniżonemu sportowemu zawieszeniu i progresywnemu układowi kierowniczemu Golf GTD gwarantuje pełną przyjemność dynamicznej jazdy. Sztywne dostrojenie sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów oraz bezpośrednie przełożenie kierownicy dają na krętych drogach przyjemne poczucie bezpośredniej i precyzyjnej kontroli nad samochodem.

* Zużycie paliwa l/100km: (w cyklu miejskim) 5,7 - 5,2 / (w cyklu pozamiejskim) 4,3 - 4,0 / (w cyklu mieszanym) 4,8 - 4,4; emisja CO2 w cyklu mieszanym, g/km: 125;klasa efektywności B***

Koła

Koła
Wielki sport.

Projektując obręcze styliści konsekwentnie stawiali na dynamikę podkreślającą sportowy charakter Golfa GTD Variant*. Seryjne, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Curitiba nawiązują stylistycznie do opcjonalnych, 18-calowych obręczy Nogaro. Dzięki większej średnicy wewnętrznej obręcze Nogaro wyglądają na lżejsze i jeszcze lepiej odłasniają czerwone zaciski hamulców. Oba warianty obręczy posiadają podwójne ramiona a a czarny, kontrastowy lakier obręczy Nogaro wygląda wyjątkowo szklachetnie.

* Zużycie paliwa l/100km: (w cyklu miejskim) 5,7 - 5,2 / (w cyklu pozamiejskim) 4,3 - 4,0 / (w cyklu mieszanym) 4,8 - 4,4; emisja CO2 w cyklu mieszanym, g/km: 125;klasa efektywności B***

Siedzenia

Siedzenia
Szybko przyzwyczaisz się do tego, że masz dużo miejsca z tyłu.

Sportowe siedzenia w nowym Golfie R Variant nie tylko wyglądają sportowo, lecz także zapewniają doskonałą stabilność pozycji. Opcjonalnie mogą być obszyte czarną skórą Vienna. Bardziej sportowe akcenty wprowadza skóra Carbon Style z kontrastowymi bokami siedzeń i zagłówkami. Środkowa część siedzeń obszyta jest skórą Nappa w kolorze antracytowym lub Modern Grey ze szwami w kolorze szarym. Oba warianty tapicerki mają logo "R" poniżej zagłówków. Tapicerka tkaninowa Race z wewnętrznymi częściami boków siedzeń obszytymi Alcantarą i kontrastowymi, szarymi szwami perfekcyjnie wkomponowuje się w sportowe wnętrze i zapewnia stabilną pozycję siedzącą podczas dynamicznej jazdy.

Zużycie paliwa w l/100 km: 8,7 (w cyklu miejskim/6,1 (w cyklu pozamiejskim)/7,0 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 164 (w cyklu mieszanym), klasa efektywności: D. ***

Wnętrze

Wnętrze
Zamiłowanie do sportów motorowych.

Nie tylko nazwa Golfa R Variant nawiązuje do sportów motorowych, lecz także jego wnętrze. Podświetlone na niebiesko listwy progowe ze stali nierdzewnej w przednich drzwiach, aplikacje dekoracyjne "Carbon Touch" na tablicy rozdzielczej i w poszyciu drzwi oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej wprowadzają do wnętrza sportowe akcenty. Także czarna podsufitka oraz podświetlone na biało zegary z typowymi dla "R", niebieskimi wskazówkami świadczą o pochodzeniu Golfa R Variant. Na seryjnej, sportowej kierownicy multifunkcyjnej z logo "R" znajdują się dźwigienki zmiany biegów, pozwalające zmieniać przełożenie bez zdejmowania rąk z kierownicy.

Zużycie paliwa w l/100 km: 8,7 (w cyklu miejskim/6,1 (w cyklu pozamiejskim)/7,0 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 164 (w cyklu mieszanym), klasa efektywności: D. ***

Moc silnika

Moc silnika
Od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.

To najmocniejszy Golf Variant w historii. Nowoczesny silnik 2.0 l TSI o mocy 221 kW (300 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm, pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Seryjny napęd na wszystkie koła 4MOTION zapewnia, że moc w każdej chwili jest perfekcyjnie przenoszona na drogę. Wyjątkowo sportowo zachowuje się podczas jazdy Golf R Variant z opcjonalną, adaptacyjną regulacją zawieszenia DCC. W ciągu milisekund system ten indywidualnie dopasowuje każdy amortyzator do nawierzchni i sytuacji. Prawdziwą przyjemność z jazdy gwarantuje seryjna, 6-biegowa przekładnia DSG, która nie tylko zmienia biegi bez spadku momentu obrotowego, lecz także daje możliwość sterowania zmianą biegów przy użyciu dźwigienek na sportowej kierownicy wielofunkcyjnej obszytej skórą.

Zużycie paliwa w l/100 km: 8,7 (w cyklu miejskim/6,1 (w cyklu pozamiejskim)/7,0 (w cyklu mieszanym), emisja CO² w g/km: 164 (w cyklu mieszanym); klasa efektywności: D. ***

Przód nadwozia

Przód nadwozia
Nie ukrywa, skąd pochodzi i co w nim tkwi.

Charakterystyczne dla Golfa R Variant są diody LED w formie podwójnego U w reflektorach bi-ksenonowych ze zintegrowanymi światłami do jazdy w dzień i światłami dynamicznie doświetlającymi zakręty. Lecz także takie detale, jak logo "R" na przednich błotnikach, poszerzone progi w kolorze nadwozia, srebrne, anodowane relingi dachowe, chromowane, matowe obudowy lusterek zewnętrznych, świadczą o sportowym DNA Golfa R Variant. Dostępne na życzenie, przyciemniane tylne szyby dodatkowo akcentują sportową stylistykę.

Zużycie paliwa w l/100 km: 8,7 (w cyklu miejskim/6,1 (w cyklu pozamiejskim)/7,0 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 164 (w cyklu mieszanym), klasa efektywności: D. ***

Obręcze ze stopu metali lekkich

Obręcze ze stopu metali lekkich
Perfekcyjny w każdym calu.

Nie ulega wątpliwości, że w nowym Golfie R Variant przyjemność jazdy odgrywa niezwykle ważną rolę. Seryjne, 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz z szerokimi oponami 225 są opcjonalnie dostępne także w wariancie 19-calowym.

Zużycie paliwa w l/100 km: 8,7 (w cyklu miejskim/6,1 (w cyklu pozamiejskim)/7,0 (w cyklu mieszanym), emisja CO² w g/km: 164 (w cyklu mieszanym); klasa efektywności: D. ***

Tył nadwozia

Tył nadwozia
Więcej czasu i miejsca.

Golf R Variant nie ukrywa swojej siły. Zdradza ją także z tyłu - tylnym spojlerem i podwójną chromowaną końcówką rury wydechowej z prawej i lewej strony. Spojler dba o optymalny docisk tylnej osi, natomiast rury wydechowe o niepowtarzalne, sportowe brzmienie układu wydechowego.

Zużycie paliwa w l/100 km: 8,7 (w cyklu miejskim/6,1 (w cyklu pozamiejskim)/7,0 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 164 (w cyklu mieszanym), klasa efektywności: D. ***

Wersje wyposażenia

Start

Trendline

Comfortline

Highline

GTD

R

Alltrack

Jazda próbna

Umów się na jazdzę próbną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie podanych w niniejszym formularzu w celu realizacji działań reklamowych i marketingowych przez AUTO WIMAR WARMIA Sp. z o.o.
Wyrażam zgodę na udostępnienie moich danych osobowych w zakresie podanych w niniejszym formularzu podmiotom powiązanym kapitałowo z AUTO WIMAR WARMIA Sp. z o.o. świadczącym usługi powiązane z produktami lub usługami oferowanymi przez Administratora danych osobowych, w tym również usługi finansowe i ubezpieczeniowe – również w celu i w zakresie realizacji działań marketingowych i potrzeb reklamy.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od AUTO WIMAR WARMIA Sp. z o.o. w zakresie oferowanych produktów lub usług, w tym usług finansowych i ubezpieczeniowych, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, skierowanej do Państwa informacji handlowej w rozumieniu przepisu art. 2 pkt 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie podanym w niniejszym formularzu w celu realizacji wszelkich działań posprzedażowych obejmujących prowadzenie i analizę badań satysfakcji klienta i zainteresowania marką, produktami i usługami oferowanymi przez Administratora danych oraz prowadzenie statystyk związanych z działaniami posprzedażowymi przez AUTO WIMAR WARMIA Sp. z o.o. Administratorem Państwa danych osobowych jest AUTO WIMAR WARMIA Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie (10-203), ul. Rataja 15, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy VIII Wydział Gospodarczy w Olsztynie pod numerem KRS 0000374277, NIP 739 381 75 68, REGON 280580167. Administrator danych przetwarza Państwa dane osobowe zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, jeżeli dane okażą się nieaktualne, niekompletne lub nieprawdziwe.

Zobacz także

Nowy Crafter Skrzyniowy

Dostępny, aż w dziewięciu wariantach Crafter Furgon został stworzony do zadań specjalnych. Jest to typ samochodu użytkowego, którego atutem jest…

Crafter Kombi

Dostępny, aż w dziewięciu wariantach Crafter Furgon został stworzony do zadań specjalnych. Jest to typ samochodu użytkowego, którego atutem jest…

Nowy Crafter Furgon

Dostępny, aż w dziewięciu wariantach Crafter Furgon został stworzony do zadań specjalnych. Jest to typ samochodu użytkowego, którego atutem jest…

Nowa California

Samochód XXI wieku musi posiadać odpowiednie cechy, które sprawiają, że jest cichy, nie zagraża środowisku i nie trzeba wydawać kroci…

Multivan Business

Multivan Business to samochód, który łączy kilka elementów użytkowych, w tym biuro, miejsce wypoczynkowe oraz mini salę konferencyjną. Jest to…

Nowy Multivan

Nowy Multivan to samochód, który doskonale sprawdzi się zarówno w użytkowaniu prywatnym, jak i zawodowym. Stanowi idealne połączenie samochodu transportowego,…

Nowy Caravelle

Transportowy Nowy Caravelle to rozwiązanie, jakiego poszukuje wiele firm przewozowych. Nowoczesne silniki TDI, w jakie zostało wyposażone auto, to znakomita…

Nowy Transporter Podwozie

Nowy Transporter Podwozie jest typem auta użytkowego dostępnego w dwóch wariantach, z pojedynczą i podwójną kabiną. Do grupy wybranych elementów…

Nowy Transporter Skrzyniowy

Nowy Transporter Skrzyniowy to kolejny model Volkswagena wyposażony w najnowocześniejsze technologie, w tym silniki TDI, napęd na cztery koła 4MOTION,…

Nowy Transporter Kombi

Nowy Transporter Kombi to wygodny samochód firmowy, który może spełniać różnorodne funkcje. Pojazd posiada wiele znaczących elementów i pakietów, które…

Nowy Transporter Furgon

Niezawodny Nowy Transporter Furgon wyróżnia się z pośród innych samochodów wykorzystywanych w transporcie tym, iż ma do zaoferowania wiele modyfikacji,…

Nowy Transporter

Pełen innowacji, szóstej generacji Nowy Transporter to samochód, który ma wiele do zaoferowania. Od niestandardowych, zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, po designerski…

Amarok Dark Label

Volkswagen Amarok Dark Label to bogato wyposażony, terenowy samochód. Podobnie, jak pozostał modele Volkswagena Amarok, jest samochodem bezpiecznym, i zapewniającym…

Nowy Amarok Canyon

Bogato wyposażony, dostępny w szerokiej gamie kolorystycznej pickup Amarok Canyon to funkcjonalne, mocne auto terenowe. Cechą charakterystyczną pojazdu jest wykończenie…

Nowy Amarok

Amarok to mocny, terenowy pickup zapewniający efektowną i oszczędną jazdę. Prezentowany  model stworzono z myślą o osobach ceniących sobie komfort…

Nowy Caddy Kombi

Nowy Caddy Kombi to rewolucja w dziedzinie motoryzacji. Charakteryzuje go solidność i elastyczność. Ekonomiczne zużycie paliwa to niepodważalny atut prezentowanego…

Nowy Caddy Furgon

Kompaktowy model Volkswagena Nowy Caddy Furgon to samochód na miarę XXI wieku. Charakteryzuje się on obszerną przestrzenią ładunkową, która łatwo…

Cross Caddy

Nowy Cross Caddy to samochód o przyciągającej uwagę stylistyce offroadowej. Z Nowego Volkswagena Caddy przejął to, co najlepsze. Jego niepowtarzalność…

Nowy Caddy

Nowy Caddy to samochód wszechstronny i niezawodny. Jego zaletą jest jeszcze większa oszczędność oraz komfort, jaki oferuje w porównaniu z…

Golf R

Wyobraź sobie, że wsiadasz do swojego praktycznego, kompaktowego auta. Takiego, które ma wygodne wnętrze, mnóstwo miejsca i równie dobrze wygląda…

up!

Mierzy zaledwie 3,6 metra długości i zachwyca zamiłowaniem do detali. Nowoczesny, świeży design zadowoli każdego estetę. Choć up! jest niewielki,…

Touareg

Wsiadasz i jedziesz tam, gdzie chcesz – prawda, że to brzmi jak pokusa? Niezależnie od tego, czy trafisz na autostradę,…

Nowy Tiguan

Komfortowy i bogato wyposażony jest zawsze gotowy, by wraz z Tobą ruszać na poszukiwanie przygód. Onroad, offroad i online –…

Sharan

Volkswagen Sharan to naturalny wybór dużej rodziny. Zawodnik, który nie boi się ani wyjazdu na wakacje z pełnym zestawem walizek, ani…

Passat Variant

Passat to legenda, która nie potrzebuje uzasadnienia. Wystarczy, że otworzysz drzwi… Przy ich zamykaniu usłyszysz charakterystyczne klinięcie. I nie będzie…

Golf Sportsvan

Niektórzy twierdzą, że nie ma za dużych samochodów. Inni z kolei wolą mniejsze, zgrabniejsze auta, np. klasyczne hatchbacki. My proponujemy…

Arteon

Dynamiczna sylwetka Arteona zachwyca za każdym razem od nowa. Szeroka maska silnika i pozbawione ram okna boczne płynnie łączą się…

Nowy Touran

Touran to auto eleganckie i funkcjonalne zarazem – spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających Klientów. Wiele wzorów kołpaków oraz felg do…

Nowa Jetta

Elegancka limuzyna wyposażona w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych – oto VW Jetta. Bardzo pojemny bagażnik będzie niezastąpiony w przypadku dalekich…

Nowe Scirocco

Scirocco wyróżnia się pięknym kształtem, niezwykłymi osiągami, oraz fantastycznym wyposażeniem. Powstał bowiem po to, by przyjemność z jazdy była stuprocentowa.…

The Beetle

Każdy, kto ceni oryginalność, niezwykły styl oraz dynamiczną jazdę, właśnie znalazł auto idealne. The Beetle bowiem jest ikoną światowej motoryzacji.…

Golf GTI

Nowy Golf GTI powstał z myślą o tych, dla których jazda samochodem to niezwykła przygoda. Sportowy charakter pojazdu podkreślony został…

Golf GTD

Idealnie zaprojektowany, dynamiczny, niezawodny – taki właśnie jest Golf GDT. Sportowa sylwetka sprawia, iż patrzy się na niego z niekłamanym…

Golf Variant

Przedstawiamy znakomitą propozycję dla tych, którzy żyją aktywnie. Nowy Golf Variant to auto wyjątkowe pod każdym względem. Dzięki relingom dachowym…

Nowy Golf

Nowy Golf z funkcją sterowania gestem, pakietem usług Car-Net Guide & Inform, innowacyjnym wyświetlaczem wielofunkcyjnym Active Info Display oraz ekonomicznym…

Polo

Czy można w jednym samochodzie połączyć znakomity wygląd, bogate wyposażenie oraz niezawodność? Tak! Wszystkie te cechy posiada Volkswagen Polo. Optycznie…