Procedura powypadkowa

Poradnik
1Procedura powypadkowa 2Procedura pokolizyjna 3Jak spisać oświadczenie? 4Pliki do pobrania

 

Poradnik – jak postępować w przypadku uczestnictwa w wypadku drogowym?

Wypadek to sytuacja wyjątkowo stresująca. Dlatego przygotowaliśmy krótki przewodnik, który pomoże Państwu podjąć odpowiednie czynności w przypadku uczestnictwa w zdarzeniu drogowym oraz prawidłowo zrealizować wszelkie procedury niezbędne do późniejszej likwidacji szkody komunikacyjnej.

Uczestniczyłeś w wypadku drogowym? Zgodnie z prawem powinieneś:

  • zapewnić bezpieczeństwo w miejscu zdarzenia;
  • podjąć działania zmierzające do złagodzenia skutków wypadku;
  • zapewnić poszkodowanym pomoc lekarską i w miarę możliwości zabezpieczyć ich mienie;
  • bezzwłocznie powiadomić służby ratunkowe: pogotowie ratunkowe, policję, a w razie potrzeby straż pożarną lub inne;
  • oznaczyć miejsce wypadku za pomocą trójkąta ostrzegawczego i świateł awaryjnych;
  • nie wolno zmieniać położenia samochodów ani przemieszczać ich fragmentów aż do przyjazdu policji.

 

Będąc uczestnikiem wypadku, należy:

  • wezwać policję;
  • wskazać świadków wypadku;
  • zaznaczyć początek drogi hamowania (o ile to możliwe);
  • wykonać zdjęcia z miejsca zdarzenia;
  • zapisać numer rejestracyjny drugiego pojazdu biorącego udział w zdarzeniu oraz numer polisy OC sprawcy.

 

Czy wzywać policję?

  • Tak, jeśli wzywamy pogotowie ratunkowe.
  • Tak, jeśli podejrzewamy, że mogło zostać popełnione przestępstwo (np. istnieje podejrzenie, że sprawca jest nietrzeźwy lub pod wpływem środków odurzających, ucieka z miejsca zdarzenia, nie chce okazać dokumentów).
  • Tak, aby mieć pewność, że sprawca nie wycofa się ze złożonego oświadczenia o przyczynach wypadku.

 

Wezwij pomoc drogową

Po wypełnieniu formalności w miejscu zdarzenia mogą Państwo oddać samochód w ręce specjalistów celem zlikwidowania powstałych szkód komunikacyjnych. Każdemu kierowcy przysługuje dowolny wybór miejsca naprawy uszkodzonego pojazdu. Jeśli samochód jest na tyle sprawny, aby dojechać do serwisu i nie stwarza zagrożenia dla innych uczestników ruchu, można samodzielnie odwieźć go do warsztatu.

W przypadku, kiedy samochód jest unieruchomiony, należy odholować go, korzystając z usług pomocy drogowej. Grupa AutoWimar oferuje możliwość przewiezienia pojazdu po wypadku/kolizji do wybranego przez Klienta warsztatu. Zachęcamy do skorzystania z usług Działu likwidacji szkód komunikacyjnych Grupy Auto-Wimar. Gwarantujemy profesjonalny serwis oraz wysokiej jakości usługi blacharsko-lakiernicze.

 

KONTAKT:

Grupa Auto-Wimar Dział Likwidacji Szkód Komunikacyjnych samochodów marki Volkswagen:

  • WARSZAWA Al. Jerozolimskie 249B, 05-816 Michałowice-Opacz Kolonia / tel. 22 738 46 29 lub 22 738 46 00 centrala
  • OLSZTYN ul. Rataja 15, 10-203 Olsztyn / tel. 89 535 75 30

 

Jeśli mają Państwo wykupione ubezpieczenie AC z opcją ASSISTANCE, w sytuacji kiedy potrzebny jest holownik, warto skorzystać z numeru alarmowego Państwa ubezpieczyciela lub kontaktować się z Grupą Auto-Wimar.

 

TELEFONY ALARMOWE DO UBEZPIECZYCIELI – ZAMÓW BEZPŁATNE HOLOWANIE ASSISTANCE

PZU tel.: 801 102 102 lub 22 566 55 55

Allianz tel.: 801 10 20 30 lub 22 567 67 01

Hestia tel.: 801 107 107 lub 58 555 55 55

 

Jak zgłosić ubezpieczycielowi szkodę po wypadku drogowym?

Naszym Klientom proponujemy trzy sposoby zgłoszenia szkody.

  1. W przypadku uszkodzenia Państwa samochodu zapraszamy do Działu Likwidacji Szkód przy Autoryzowanych Serwisach Volkswagena prowadzonych przez Grupę Auto Wimar: Al. Jerozolimskie 249B, Michałowice-Opacz Kolonia oraz ul. Rataja 15, Olsztyn. W tych miejscach wykwalifikowany personel pomoże sprawnie załatwić wszelkie formalności związane ze zgłoszeniem i likwidacją powstałej szkody.

Na miejscu zostanie także przeprowadzona profesjonalna naprawa pojazdu. Co więcej, podpisaliśmy umowy z największymi ubezpieczycielami na polskim rynku (tj. PZU, ERGO HESTIA, WARTA, ALLIANZ), dzięki czemu oferujmy naszym Klientom usprawniony i uproszczony proces likwidacji szkód komunikacyjnych.

  1. Osobiste zgłoszenie szkody w siedzibie towarzystwa ubezpieczeniowego.
  2. Telefoniczne zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi. Ten sposób wiąże się z koniecznością dostarczenia dokumentów do siedziby towarzystwa ubezpieczeniowego, z którym podpisali Państwo stosowną umowę.


WAŻNE!

Warto pamiętać o terminach zgłaszania szkody z polisy AC, ponieważ są one odmienne dla każdego ubezpieczyciela. Towarzystwo ubezpieczeniowe ściśle określa je w ogólnych warunkach umowy ubezpieczeniowej. Przekroczenie terminu zgłoszenia szkody z polisy AC może skutkować nieuwzględnieniem roszczenia i brakiem finansowego wsparcia w zakresie naprawy pojazdu.

AUTO WIMAR CENTRUM

Krzysztof Trzaskoma
Specjalista ds. Likwidacji Szkód Komunikacyjnych

Krzysztof Trzaskoma

Norbert Korzeb
Specjalista ds. Likwidacji Szkód Komunikacyjnych

Norbert Korzeb

Radosław Jaskółowski
Specjalista ds. Likwidacji Szkód Komunikacyjnych

Radosław Jaskółowski

AUTO WIMAR WARMIA

Tomasz Piotrkowski
Kierownik ds. likwidacji szkód komunikacyjnych

Tomasz Piotrkowski